آفتاب

قم در سالروز ولادت حضرت زین العابدین(ع) سراسر نور و سرور است

قم در سالروز ولادت حضرت زین العابدین(ع) سراسر نور و سرور است

قم - ایرنا - شهر مقدس قم در سالروز ولادت با سعادت و خجسته چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، سیدالساجدین، حضرت زین العابدین(ع) فرزند گرامی امام حسین(ع)، سراسر نور و شادمانی است.

به گزارش ایرنا، شیفتگان خاندان عصمت وطهارت(ع) با چراغانی و آذین بندی مساجد، معابر، سردرمنازل و مغازه ها و برپایی آیین های جشن میلاد امام سجاد(ع) در جای جای قم، حال و هوای ویژه ای به این شهر داده اند.
حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز به طرز باشکوهی آذین بندی شده و برنامه های جشن و سرور در این مکان مقدس با حضور عاشقان و شیفتگان خاندان ولایت از سراسر کشور ترتیب یافته است.
بانوان استان قم به همراه زائران با شاخه های گل در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حضور یافته و ضمن زیارت آن حضرت، مضجع کریمه اهل بیت(س) را نیز گلباران کردند.
در مسجد مقدس جمکران که این روزها با خیل عظیم زائران از سراسر کشور روبروست، مراسم جشن و سرور ترتیب یافته و زائران با شرکت در این آیین ها، این عید را به یکدیگر تبریک می گویند.
همچنین آیین جشن و سرور در بقاع متبرکه امامزادگان قم، دفتر مقام معظم رهبری در قم، بیوت و دفاتر مراجع تقلید نیز برپا شده و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) با شرکت در این آیین، عشق و علاقه خود را به سلاله پاک پیامبر اکرم(ص) به نمایش گذاشتند.
امام علی بن حسین بن علی بن ابیطالب(ع) مشهور به سجاد، چهارمین امام شیعیان در پنجم شعبان سال 38 هجری قمری در خانه امام حسین(ع) متولد شد و به القابی از جمله زین العابدین، سید العابدین، زین الصالحین، وارث علم النبیین، وصی الوصیین، خازن وصایا المرسلین، امام المومنین، منار القانتین، الخاشع، المتهجد، الزاهد، العابد، العدل، البکاء، السجاد، ذوالثفنات، امام الامه، ابوالائمه، الزکی و الامین مشهور است.
این امام بزرگوار دارای خصوصیات اخلاقی و رفتاری بسیاری از جمله فراوانی عبادات و سجده هاست که به سیدالساجدین لقب گرفته است؛ همچنین دارای ویژگی هایی از جمله اطعام نیازمندان، انفاق در تاریکی شب، صدقه دادن، توجه به نیازمندان، گذشت و بخشایش، فروتنی، ایثار، استفاده از زبان دعا در تبلیغ دین اسلام و آموزه های الهی و تربیت شاگردان در حوزه های علوم اسلامی و انسانی بود.
آن امام همام شاگردان بسیاری را تربیت کرد و یکی از مجموعه دعاها و نیایش های وی با عنوان صحیفه سجادیه نام برده شده و دیگری رساله ای با عنوان رساله الحقوق است.
امام سجـاد(ع) در سال 95 هجری در مدینه با زهر ولید بن عبدالملک به شهادت رسید و مزار شریفش در قبرستان بقیع(در مدینه) در کنار مزار مطهر عموی بزرگوارش امام حسن(ع) واقع است.
/2085/ 1175 گزارش: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1688452

وبگردی