آفتاب

جسد جوان غرق شده در سد کبار قم با تلاش آتش نشانان از آب بیرون کشیده شد

جسد جوان غرق شده در سد کبار قم با تلاش آتش نشانان از آب بیرون کشیده شد

قم - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: پس از 4 ساعت جستجو جسد جوان 29 ساله غرق شده از پشت سد کبار در قم بیرون کشیده شد.

عباس جعفری عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به به غرق شدن یک جوان 29 ساله در سد کبار افزود: این جوان حوالی ساعت 10 و 30 دقیقه امروز(دوشنبه) به دلیل توجه نکردن به نکات ایمنی و تابلوی شنا ممنوع در دریاچه سد کبار غرق شد که پس از اطلاع آتش نشانی با حضور تیم های امداد و نجات آبی آتش نشانی در محل، جسد بی جان این جوان در ساعت 15:30 از آب بیرون کشیده شد.
وی با بیان این که محدوده سد کبار یک منطقه شنا ممنوع است، اظهار کرد: تابلوهای متعددی در این محدوده برای اعلام ممنوعیت و خطرساز بودن شنا در محدوده سد کبار نصب شده اما متاسفانه برخی از مردم به این علائم توجهی ندارند.
جعفری با تاکید بر ضرورت توجه مردم به علائم هشدار در محدوده سدها و دریاچه‌های شهر قم، خاطرنشان کرد: توجه نکردن به این علائم و نکات ایمنی می‌تواند خطرهای جبران ناپذیری برای مردم داشته باشد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، شناکردن در دریاچه ها، سدها و آبهای عمیق را نیازمند آشنایی کامل با اصول شنا دانست و اظهار کرد: شنا کردن در آبهای عمیق بسیار متفاوت از شنا کردن در استخر است و همشهریان به دلیل خطرات و نبود غریق نجات در محل نباید به هیچ عنوان در محل های شنا ممنوع اقدام به شنا کنند.
مخزن سد کبار 450 هزار مترمکعب ظرفیت دارد و ارتفاع آن از کف رودخانه 25 متر و طول تاج آن نیز 55 متر می باشد، این سد در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.
سد کبار با تاریخچه‌ای 700 ساله به عنوان قدیمی‌ترین سد قوسی پا بر جای دنیاست که در 24 کیلومتری شهرستان قم در نزدیکی زنبورک از توابع جنت آباد قم بر روی رودخانه کبار قرار دارد.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1687983

وبگردی