آفتاب

ایرانیان در ۱۰۲ کشور، رئیس‌جمهور دوازدهم را انتخاب می‌کنند

ایرانیان در ۱۰۲ کشور، رئیس‌جمهور دوازدهم را انتخاب می‌کنند

دبیرستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات ریاست جمهوری در ۲۶۹ شعبه اخذ رای در ۱۰۲ کشور و ۱۳۱ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی پورعلی مطلق در گفت‌وگویی اظهار داشت: همه ملزومات مربوط به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در این کشورها ارسال شده است و در امور اجرایی انتخابات از تقویم زمانبندی جلوتر هستیم. امور حفاظتی - امنیتی و انتقال ملزومات انتخابات به مکان‌های تحت حفاظت، انجام شده است و هیچ مشکلی وجود ندارد. 

او با اشاره به فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه از سه استان اصفهان، آذربایجان شرقی و هرمزگان گفت: از ۲۸۷ داوطلب ثبت‌نام‌کننده در این انتخابات ۹۰ داوطلب تایید صلاحیت شده‌اند. 

دبیر ستاد انتخابات کشور زمان بررسی اعتراض تایید صلاحیت‌نشدگان این انتخابات را ۲۰ روزه اعلام کرد و تصریح کرد: شورای نگهبان تا هشتم اردیبهشت مهلت دارد که نتایج بررسی صلاحیت این داوطلبان در هیات‌های اجرایی و نظارتی را بررسی و نظر نهایی‌اش را اعلام کند. 

دبیر ستاد انتخابات افزود: داوطلبانی که به این نتایج معترض باشند سه روز مهلت دارند علل رد‌صلاحیت‌شان را از شورای نگهبان بپرسند و این شورا نیز طبعا اعلام خواهد کرد. 

انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه‌های انتخابیه اهر و هریس، مراغه و عجب‌شیر، اصفهان و بندرلنگه، بستک و پارسیان همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

 

کد N1683846

وبگردی