آفتاب

رتبه اعتبار بخشی ۹۳ درصد بیمارستان‌های تامین اجتماعی «درجه یک» است

رتبه اعتبار بخشی ۹۳ درصد بیمارستان‌های تامین اجتماعی «درجه یک» است

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی می‌گوید ارتقا و توسعه سیستم‌های الکترونیک در بخش درمان از اهداف اصلی سازمان تامین اجتماعی است وی در عین حال تاکید دارد که ۹۳ درصد بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی از درجه یک سیستم اعتباربخشی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی همتی، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری ویژه هفته سلامت گفت: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی می‌گوید ارتقا و توسعه سیستم‌های الکترونیک در بخش درمان از اهداف اصلی سازمان تامین اجتماعی است وی در عین حال تاکید دارد که ۹۳ درصد بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی از درجه یک سیستم اعتباربخشی برخوردار هستند.

همتی افزود: سیستم اعتباربخشی بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی زیر نظر وزارت بهداشت است که با این وجود توانسته است در بخش عملکرد درخشانی نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه تنها ۷ درصد بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی دارای درجه ۲ سیستم‌های اعبتاربخشی هستند اظهار داشت: نمره ۲ سیستم های اعتباربخشی به این علت است که بعضی از بیمارستان‌های تامین اجتماعی بیمارستان‌های ۳۲ تختخوابی هستند که با ارتقای آنها به ۶۴ تختخواب رتبه آنها به درجه یک ارتقا می‌یابد که این امر در سال‌های آینده به صورت کامل محقق می‌شود.

معاونت درمان سازمان تامین اجتم اعی با اشاره به ارتقای سیستم‌های هتلینگ و امتیازات خوبی که سازمان تامین اجتماعی در این بخش گرفته است تصریح کرد: میزان رضایتمندی از ارتقای مراکز هتلینگ بسیار بالاست البته تا میزانی عدم رضایت وجود دارد که این به مشکلات بیمار باز می‌گردد.

همتی در ادامه با اشاره به ارتقای تجهیزات پزشسکی و مراکز درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال ۹۲ ، ۲۴ دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان‌های تامین اجتم اعی موجود بود که حالا این تعداد به ۴۱ دستگاه رسیده است. تعداد دستگاه‌های ام آر آی از ۷ عدد هم اکنون به ۱۴ عدد رسیده است که رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین دستگاه‌های اکسیژن از ۲۲ به ۴۲ رسیده است که در این مورد هم یک رشد صد در صدی وجود دارد.

معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هم اکنون بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی به ۴۴۱ آمبولانس مجهز هستند، گفت: علاوه بر ارتقای ناوگان آمبولانس دستگاه شتاب دهنده خطی و سیستم‌های آنژیوگرافی ارتقا یافته است که این موضوع موجب شده نیازهای اصلی بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی در بخش تجهیزات برطرف شود.

وی با اشاره به حذف دفترچه‌های کاغذی در مراکز درمانی  سازمان تامین اجتماعی گفت: حذف دفترچه‌ها به منظور الکترونیکی کردن آن انجام گرفته است در عین حال الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکی موجب کاهش تعداد مراجعان به مراکز درمانی می‌شود که این فرصتی جدید و انقلابی در حوزه درمان است که تا سال آینده این کار در سایر مراکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پایلوت حذف دفترچه بیمه‌ها در مراکز طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی در استان یزد، گفت: نظارت بر نسخه‌های الکتورنیک در استان یزد موجب رضایت بیمه‌شدگان شده است که به زودی این طرح به صورت کامل در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

همتی در ادامه با تشریح منافع نسخ الکترونیک برای بیمه شدگان تامین اجتماعی افزود: انجام این کار موجب شده که معطلی بیماران و مدت ویزیت آنان کاهش یابد

وی افزود: فایده‌ دیگری که در الکترونیکی کردن نسخه‌ها وجود دارد از بین رفتن اشتباهات ناشی از بدخطی پزشکان است.

وی در ادامه با اشاره به استفاده از سیم‌کارت‌های رایتل برای ثبت سوابق بیماران گفت: ذخیره اطلاعات بیرونی و ذخیره سوابق بیمار می‌تواند اطلاعات خود را از طریق سیستم‌های ان اف سی منتقل کند.

وی در ادامه افزود: هم اکنون تعداد مراجعین به بخش‌های سرپایی حدود ۱۵۰ میلیون در مراکز غیر ملکی و ۳۰۰ میلیون در مراکز ملکی وجود دارد و کمتر از ۳.۵ میلیون بیمار بستری در مراکز طرف قرارداد وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه حذف فیلم‌های رادیولوژی به علت آلاینده بودن آنها برای محیط زیست در دستور کار سازمان قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه سازمان جهانی بهداشت در نظر دارد در سال های آینده فیلم‌های رادیولوژی را به صورت کامل حذف کند سازمان تامین اجتماعی هم در این راستا اقدام به حذف این فیلم‌ها می‌کند و تمامی دستگاه‌های رادیولوژی دیجیتالی می‌شوند.

کد N1683038

وبگردی