آفتاب

امام جمعه زنجان: تضعیف شورای نگهبان برای کشور امری خطرناک است

امام جمعه زنجان: تضعیف شورای نگهبان برای کشور امری خطرناک است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: تضعیف شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور است و باید همه، از جمله نامزدها و طرفداران آنها به این موضوع توجه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان افزود: نقش مردم در عرصه های مختلف این انقلاب تعیین کننده و سرنوشت ساز است.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین نقش های مردم در تعیین سرنوشت کشور شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و انتخاب رهبری با یک واسطه، رئیس جمهوری و نماینده مجلس قانون گذاری است.
حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه در ماه جاری 2 انتخابات مهم در پیش رو داریم، افزود: اطاعت در برابر قانون توسط نامزدها و طرفدارانشان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراس اسلامی شهر و روستا، نشان گر رشد جامعه است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر مترقی بودن قانون اساسی کشور، تصریح کرد: در این قانون توجه به فرهنگ اسلامی، رسوم ایرانی و آداب مردم ایران از این مترقی بودن بهره می برند.
وی با اشاره به همیشگی بودن نقشه های دشمن علیه دین اسلام و ایران، گفت: آمریکا در این راستا به عنوان شیطان بزرگ سفارتخانه خود را تبدیل به محل جاسوسی کرده بود.
حجت الاسلام خاتمی افزود: مردم همواره با بصیرت خود و همراهی رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و امام خامنه ای، مانع از به هدف رسیدن توطئه های آمریکا علیه انقلاب اسلامی شدند.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه آینده نگری امام خمینی(ره) باعث تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، گفت: وضعیت جامعه و انقلاب اسلامی ایجاب می کرد تا این نهاد نظامی راه اندازی شود.
وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران به خوبی توانسته از انقلاب اسلامی در برابر دشمن خارجی و داخلی، عرصه های سازندگی و خدمات رسانی دفاع کند، اظهار کرد: مبارزه با محرومیت، اجرای پروژه های بزرگ عمرانی در سطح کشور، ساخت بندر و فرودگاه، همگی از اقدامات زیربنایی این نهاد انقلابی به شمار می رود.
حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: مبعث پیامبر اکرم(ص) یکی از بزرگترین اعیاد برای بشریت به شمار می رود و ایشان به عنوان آخرین رسول الهی راه و سیره هدایت را به بشریت ابلاغ کرده اند.
به گزارش ایرنا، 29 اردیبهشت سال جاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد و با اعلام نامزدهای دارای صلاحیت برای تصدی پست ریاست جمهوری از امروز جمعه / اول اردیبهشت/ تا 27 اردیبهشت، 6 نامزد به طور قانونی حق تبلیغات دارند.
3216/3001 /1484
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اصغر رضاخانی
کد N1681868

وبگردی