آفتاب

علاقمندی کودکان به محیط زیست با بازی خارج از خانه

علاقمندی کودکان به محیط زیست با بازی خارج از خانه

تهران- ایرنا- یک مطالعه نشان می دهد کودکانی که مدت زمان قابل توجهی را در فضای طبیعی خارج از خانه به بازی می پردازند، گرایش بیشتری به حفظ محیط زیست پیدا می کنند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی هلث دی، محققان کانادایی با 50 دانشجوی 18 تا 25 ساله مصاحبه کردند و دریافتند که از این تعداد، تمامی زنان و 87 درصد از مردان علاقه بسیار زیادی به طبیعت داشتند و 84 درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه حفاظت از محیط زیست را یک اولویت دانستند.
کاترین بروم استادیار و نویسنده این مطالعه گفت: کسب تجربه های مثبت در طبیعت در دوران کودکی و نوجوانی می تواند در گرایش و رفتار ما نسبت به طبیعت در بزرگسالی موثر باشد.
بروم همچنین تاکید کرد که بررسی تجربه های دوران کودکی به منظور رشد آگاهی های زیست محیطی و حفظ محیط زیست توسط نسل آینده بسیار مهم است.
این مطالعه درشماره ماه مارس Australian Journal of Environmental Education منتشر شد.
این محقق گفت: یافته های ما نشان می دهد زمینه سازی برای کسب تجربه های مثبت در دوران کودکی در طبیعت مانند تدارک برنامه های آموزشی و تفریحی مدارس در فضای باز علاقه به محیط زیست را در بزرگسالی افزایش می دهد، با این حال ممکن است این تجربه ها به تنهایی کافی نباشد و به برنامه هایی نیز که دانش و خود آگاهی نسبت به حفاظت از محیط زیست را ایجاد کنند، نیاز باشد.
وی ادامه داد که مسوولان آموزش و پرورش باید با استفاده از تجربه های مثبت دانش اموزان در طبیعت به آنها بیاموزند که چگونه می توانند از طریق بازیافت، خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از تجهیزات حمل و نقل دوستدار طبیعت، از محیط زیست صیانت کنند.
علمی **1311**1440
مترجم:محمدعلی صنایعی**انتشار: گلشن
کد N1674906

وبگردی