آفتاب

آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌های آموزشی، علمی و فناوری بین تهران و آکرا

آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌های آموزشی، علمی و فناوری بین تهران و آکرا

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، که به همراه هیاتی به کشور آفریقایی غنا سفر کرده است به همراه سفیر جمهوری اسلامی ایران در آکرا با وزیر آموزش عالی غنا در محل این وزارتخانه دیدار و رایزنی کردند.

به گزارش ایلنا، در این دیدار نصرت‌الله مالکی، سفیر ایران در این کشور آفریقایی، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در غنا در زمینه آموزشی و فرهنگ پرداخت و از آمادگی سفارت و دولت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های آموزشی، علمی و فناوری بین تهران و آکرا خبر داد.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب، به زندگی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف در غنا، سوابق استقلال‌طلبی و مبارزات مردم این منطقه با استعمار اشاره کرد و از نقش اثرگذار این کشور در منطقه غرب آفریقا تمجید کرد.

او همچنین به تشریح فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب پرداخت.

در ادامه این دیدار وزیر آموزش عالی و دانشگاه های غنا نیز به نیاز این کشور برای توسعه رشته‌های مهندسی و فناوری اشاره کرد و گفت: در تلاشیم سهم رشته‌های فنی، مهندی و علوم را از ۳۵ درصد به ۶۰ درصد افزایش دهیم.

او همچنین به ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های غنا اشاره کرد و خواهان همکاری بین ایران و غنا در این زمینه شد.

در پایان این دیدار رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب از وزیر آموزش عالی و دانشگاه‌های غنا برای سفر به ایران دعوت کرد و آمادگی خود را برای اعطای ۵ بورسیه به آموزش عالی غنا اعلام کرد.

 

کد N1673615

وبگردی