آفتاب
استاندار تهران:

تاکنون بیش از٦هزارنفر در انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای تهران ثبت نام کردند

تاکنون بیش از٦هزارنفر در انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاهای تهران ثبت نام کردند

تهران- ایرنا- استاندار تهران از ثبت نام 6 هزار و 473 نفر در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاهای استان تهران تا ساعت 14 امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسین هاشمی روز شنبه در بازید از ستاد انتخابات استان تهران در فرمانداری و در جمع خبرنگاران افزود: تا ساعت 14 امروز 6 هزار و 473 نفر در استان تهران نام نویسی کردند که از این تعداد سه هزار و 751 نفر در شهرستانها و٢٧٢٢نفر در روستاها ثبت نام کردند.
وی در مورد تفکیک جنسیتی افراد ثبت نام کننده نیز گفت: ٧٣٤ زن و پنج هزار و 739 مرد تا کنون داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران شدند.
استاندار تهران ادامه داد: همچنین یک هزار و 715 نفر تا ساعت 14 امروز در شهر تهران در انتخابات شورای اسلامی شهر ثبت نام کردند.
وی درمورد تمدید ساعت ثبت نام در انتخابات تا ساعت 24 امشب نیز گفت: اعلام ساعت 24 به این معنی است که تا ساعت 16 هر کس وارد فرمانداری شده باشد، کار ثبت‌نام او انجام می‌شود، اما بعد از ساعت 16 نفرات جدید اجازه حضور در فرمانداری را ندارند.
وی خاطر نشان کرد: حضور چهرهای شاخص کشور به شرکت مردم در انتخابات کمک می‌کند. از عزیزان شناخته‌شده‌ای که برای شرکت در انتخابات نام‌نویسی کرده اند، سپاسگزارم.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، کار ثبت نام نامزدهای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراها از روز گذشته(30 اسفند) آغاز شده و تا 6 فروردین ادامه دارد.
شورای اسلامی شهر تهران در دوره فعلی(دوره چهارم) 31 عضو داشت که براساس قانون جدید و مصوب مجلس شورای اسلامی، تعداد اعضا در دوره پنجم به 21 نفر کاهش یافته است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109/9343 / 1539
کد N1666620

وبگردی