آفتاب

شلیک شکارچیان متخلف به رئیس پارک ملی پابند مازندران

شلیک شکارچیان متخلف به رئیس پارک ملی پابند مازندران

ساری-ایرنا- مدیرروابط عمومی محیط زیست مازندران گفت که شکارچیان متخلف رئیس پارک ملی پابند شهرستان نکاء در شرق مازندران و محیط بان همکارش را زخمی کردند.

میلاد بهرامی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : رئیس پارک ملی و همکار محیط بانش برای مداوا به بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان نکاء انتقال داده شدند.
به گفته وی حال این 2 محیط بان مساعد گزارش شده است.
وی اضافه کرد : این 2محیط بان وظیفه شناس در حین گشت زنی در پارک ملی پابند مورد حمله شکارچیان متخلف قرار گرفتند.
* موقعیت پارک ملی پابند
پارک ملی پابند به وسعت 26 هزار و 576هکتاردر جنوب شهرستان نکاء و بهشهر واقع است و بصورت جنگل های طبیعی بکر و رویش گاه گونه های منحصر به فرد گیاهی علفی و بوته ای ، درختچه ای و زیستگاه گونه های شاخص جانوری چون مرال و شوکا و پلنگ است که در راستای صیانت از جنگل های شمال و حفظ گونه های گیاهی و جانوری بعنوان پارک ملی تعیین شده است.
منطقه حفاظت شده هزار جریب در جوار این پارک قرار دارد و پلنگ، خرس قهوه ای، گراز، شغال، روباه معمولی، تشی( جوجه تیغی )، سمور جنگلی، دارکوب، عقاب جنگلی، کبک از گونه های جانوری این پارک محسوب می شود.
*مشخصات
این پارک واقع در استان مازندران در سال 1383 به عنوان پارک ملی انتخاب شد .از ویژگیهای این پارک می توان به و جود جنگلهای کم نظیر هیرکانی و گونه های باارزش شوکا و مرال در آن اشاره کرد .دارای اقلیم نیمه مرظوب معتدل است . منطقه ای است کوهستانی با قله های مرتفع دره ای پر آب که رودخانه ظالم رود آن را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می کند.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
کد N1665840

وبگردی