آفتاب
استاندار کردستان:

شخصیت های برجسته دینی، عملی و فرهنگی بایدبه جامعه معرفی شوند

شخصیت های برجسته دینی، عملی و فرهنگی بایدبه جامعه معرفی شوند

سنندج- استاندار کردستان برمعرفی شخصیت های برجسته دینی، ورزشی، عملی، فرهنگی وهنری به جامعه تاکیدکرد و گفت: با معرفی مناسب باید افراد را به عنوان الگو برای نسل جوان تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگارمهر، عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه در یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه استان که درسالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: هویت هر ملت و قوم وجامعه ای دارای معیارها و نشانه هایی است که با شناخت آنها پی به هویت آنها برده می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از سرمایه های هر جامعه ای در کنار مواهب الهی، سرمایه انسانی است، عنوان کرد: در میان سرمایه های انسانی هم افراد برجسته ای وجود دارند که در تاریخ یک ملت و حتی جهان تاثیرگذار بودند.

وی اظهارداشت: دلیل اینکه بسیاری از جوانان ونوجوانان ما بزرگان و مفاخر ارزشمندی چون مرحوم آیت الله مردوخ، مستوره اردلان و سنجرخان را نمی شناسند، کم کاری و کم توجهی به معرفی این افراد برجسته به جامعه بوده است.

استاندار کردستان یادآورشد: به همت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان قرار است کنگره امام شافعی(رض) در استان برگزارشود.

زاهدی اضافه کرد: تاکنون پیش کنگره هایی در داخل و خارج کشور برای هرچه باشکوه تربرگزار کردن کنگره اصلی، برگزار شده است.

وی عنوان کرد: در تمامی حوزه ها باید شخصیت های دینی، ورزشی، عملی، فرهنگی وهنری را به جامعه معرفی کنیم چراکه این افراد بهترین الگو برای نسل جوان ما هستند.

وی با اشاره به اینکه جایزه مستوره اردلان صرفا در حوزه های علمی، فرهنگی و ادبی طراحی و اجرایی می شود، گفت: فراخوان این جایزه از فروردین سال آینده اعلام و خردادماه برگزار می شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: اجرای چنین برنامه هایی حرکتی ارزنده برای زنده نگه داشتن چهره های فرهیخته و مفاخر استان است.

زاهدی ادامه داد: امیدواریم در آینده تشکل های مردمی پای کارآمده و متولی برگزاری جایزه مستوره اردلان در استان شوند.

وی بیان کرد: کنگره ۵ هزار و ۴۰۰ شهید استان هم سال ۹۷ در سنندج برگزار می شود که کارگروه هایی برای برنامه ریزی این برنامه ارزشمند تشکیل شده است.

وی در ارتباط با آمار جمعیتی استان هم گفت: رشد جمعیت استان از ۷۳/. در سرشماری سال ۹۰ به ۱.۴۲ درصد رسیده به عبارتی رشد دو برابری داشته است.

استاندار کردستان ادامه داد: در گذشته مهاجرت زیاد مردم استان به سایر نقاط کشور موجب شده بود که نرخ رشد جمعیت استان نصف میانگین کشوری باشد.

زاهدی بیان کرد: افزایش نرخ رشد جمعیت استان بیانگر این است که مردم امید بیشتری نسبت به بهبود وضعیت زندگی خود و ماندگاری دراستان پیدا کردند.

کد N1662015

وبگردی