آفتاب

فرماندار مشهد: دولت در آستانه انتخابات آماج هجمه قرار گرفته است

فرماندار مشهد: دولت در آستانه انتخابات آماج هجمه قرار گرفته است

مشهد- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه مشهد گفت: دولت تدبیر و امید در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا آماج هجمه های زیادی قرار گرفته است.

محمدرحیم نوروزیان روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان مشهد افزود: برخی فرمایشات مقام معظم رهبری را چاشنی این حملات قرار می دهند در حالی که
رویه ایشان همیشه این بوده که از همه دولتها حمایت کرده اند و این رویه در دولت تدبیر و امید هم ساری و جاری است.
فرماندار مشهد گفت: با وجود خناسان و کسانی که دانسته و نادانسته تبلیغ می کنند که رئیس جمهوری مقابل رهبری قرار گرفته، حجت الاسلام والمسلمین روحانی اعلام کردند بهترین رابطه را با رهبری دارند و اصلا چنین چیزی نیست. مگر می شود در نظامی که مبنایش ولایت فقیه است چنین اتفاقی بیافتد.
وی افزود: رئیس جمهوری بارها گفته اند که در کشور یک رهبر و یک قانون بیشتر نداریم، همه باید از رهبر و قانون اطاعت کنیم و اصلا دولتی که بخواهد مقابل رهبری قرار گیرد شرعیت و قانونیت ندارد.
نوروزیان ادامه داد: چنین سخنی حرف اسرائیل، آمریکا و دشمنان نظام جمهوری اسلامی است اما برخی افراد داخلی همین سخن را در داخل کشور تکرار می کنند که این واقعا فاجعه است یعنی داریم تیشه به ریشه خودمان می زنیم.
وی گفت: امروز ممکن است مخالفان دولت موفق شوند دولت را بخوابانند و این حداکثر کاری است که می توانند بکنند اما نتایجش چه خواهد شد؟ جز این است که بی اعتمادی را در مردم بین مردم ترویج می کنند.
فرماندار مشهد افزود: چند نفر سخنران در کشور داریم که راه می افتند این طرف و آن طرف و هر جا که دلشان می خواهد هر حرفی می زنند و کسی هم جلوی اینها را نمی گیرد یا نمی تواند بگیرد. این افراد هر اتهام و نسبتی اعم از خائن، نفوذی و وطن فروش را با احساسات و حرارت مطرح می کنند.
وی ادامه داد: واقعا این سئوال برای مردم به وجود می آید که این چه کشوری است که رئیس جمهوری، وزرا و مقاماتش نفوذی و خائن و مقابل رهبری اند. خوب اگر چنین است در این کشور که ولی فقیه در راس است چرا برخورد و اقدامی نمی شود. چرا در ذهن مردم مساله ایجاد می کنید.
نوروزیان به انتخابات پیش رو اشاره و بیان کرد: مخالفان دولت در یک فضای دوستانه نقد کنند، حرف بزنند، اشکال بگیرند و حوصله هم بکنند چون مردم دو ماه دیگر رئیس جمهوری جدید را انتخاب می کنند. اگر مردم رئیس جمهوری کنونی را دوباره انتخاب کردند آنها بنشینند در خانه هایشان و استغفار کنند و اگر هم انتخاب نکردند و نامزد آنها انتخاب شد همه ما در خدمتش هستیم و کشور هم دست آنهاست پس نیازی به دعوا و جنجال و هیاهو و هجمه نیست.
وی گفت: مقام معظم رهبری در راس کشور قرار و بر امور نظارت دارند و با کسی هم تعارف ندارند اگر مشکلی باشد ایشان در کمال اقتدار اعلام می کنند و بارها هم گفته اند که نیاز به سخنگو ندارند.
فرماندار مشهد افزود: مواضع مقام معظم رهبری مشخص می باشد و این که عده ای بیایند و تفسیر کنند خیلی خطرناک و بد است.
وی ادامه داد: سیاه نماییهای عجیبی علیه دولت روحانی می شود و این دولت را با دولت گذشته مقایسه می کنند اما مگر ما عملکرد دولت گذشته یادمان رفته است؟ چه چیزی را مقایسه می کنیم.
نوروزیان گفت: دولت گذشته با وجود خدمات خوبی که داشت دارای اشکالات اساسی بود و مقام معظم رهبری در اول کار دولت تدبیر و امید توصیه کردند آن اشکالات نقد شود و کارهای خوب ادامه یابد.
وی افزود: مخالفان دولت می گویند در کشور اصلا به اقتصاد مقاومتی توجه نشده است البته که بیش از این باید توجه می شد و اشکالاتی هم وجود دارد ولی متهم کردن دولت به عدم کار یا کمکاری یا خیانت دیگر واقعا خیلی عجیب، ناجوانمردانه و بی انصافانه است.
فرماندار مشهد ادامه داد: چطور دولت به اقتصاد مقاومتی عمل نکرده در حالی که کشوری را که شما با 118 میلیارد دلار در سال اداره می کرده اید این دولت با 25 میلیارد دلار اداره کرده است. اگر این اقدام دولت یازدهم اقتصاد مقاومتی نبود پس چه بوده است؟ این آمارها در همه دنیا ثبت شده است.
وی گفت: بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برای نخستین بار در این دولت تراز تجاری سال 1394 مثبت شد. آیا این نتیجه عمل به اقتصاد مقاومتی نبوده است.
نوروزیان افزود: به دولت تدبیر و امید تهمت می زنند که در مقابل دشمنان کوتاه آمده است در حالی که آمار مدیرانی که در این دولت سابقه ایثارگری دارند بیشتر از دولت گذشته است.
وی ادامه داد: دولت گذشته که مسکن مهر را ابداع کرد و مبتکرش بود در خراسان رضوی ساخت 120 هزار واحد را پیش بینی کرد و کلید زد که ساخته شود اما فقط توانست 33 هزار واحدش را ساخته و تحویل دهد.
فرماندار مشهد گفت: دولت کنونی که منتقد طرح مسکن مهر است 57 هزار واحد در خراسان رضوی ساخته و تحویل داده است اما چون وزیر مسکن نقاط اشکال این طرح را بیان کرده استیضاح می شود در حالی که همین وزیر بیشترین اشکالات مسکن مهر را برطرف کرده است.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید و در خراسان رضوی 160 هزار میلیارد ریال به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط تسهیلات بانکی پرداخت شد اما مخالفان دولت همه جا تبلیغ می کنند کارخانه ها خوابیده است و دولت کاری نمی کند.
نوروزیان ادامه داد: این در حالی است که همین واحدهای تولیدی از قبل از این دولت خوابیده و تعطیل بود اما دولت تدبیر و امید آنها را به سمت رونق هدایت و مدیریت می کند.
وی گفت: تا آخر امسال هم چهار هزار و 390 میلیارد ریال دیگر به واحدهای تولیدی در خراسان رضوی اختصاص می یابد.
فرماندار مشهد افزود: دولت تدبیر و امید فقط در مشهد به 127 واحد تولیدی در راستای اقتصاد مقاومتی رقمی افزون بر هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید اعطا کرده است.
وی گفت: از این مقدار هزار و 730 میلیارد ریال به 116 واحد صنعتی و 70 میلیارد ریال به 11 واحد تولیدی کشاورزی اختصاص یافته است.
نوروزیان افزود: فقط در هفته دولت، دهه فجر سال 1395 و سفر اخیر ریاست جمهوری به مشهد 14 هزار و 690 میلیارد ریال پروژه های عمرانی در مشهد افتتاح شد.
1922/1858**خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
کد N1661649

وبگردی