آفتاب
جاذبه های استان ایلام را بشناسید

منطقه توریستی«دربند» بدره چشم گردشگران را خیره می کند

منطقه توریستی«دربند» بدره چشم گردشگران را خیره می کند

ایلام-منطقه توریستی و تاریخی«دربند» شهرستان بدره از توابع استان ایلام به دلیل زیبایی های فراوان چشم گردشگران را خیره می کند.

خبرگزاری مهر -گروه استان ها: منطقه زیبای دربند واقع در شهرستان بدره در جنوب استان ایلام با داشتن آبشار زیبا و آثار تاریخی یکی از مناطق مهم گردشگری استان برای فصل بهار است.

استان ایلام با داشتن آبشارهای زیبا و جذاب یکی از مناطق گردشگرپذیر کشور در فصل بهار است که هم اکنون یکی از مقصدهای گردشگران نیز محسوب می شود.

منطقه دربند با داشتن کوه های مرتفع، درختان بلوط، آب کبیرکوه، آبشار و منطقه تاریخی یکی از مناطق جذاب استان ایلام برای گردشگران در فصل بهار است و دیدن این آثار و جاذبه های گردشگری به خصوص کوههای بلند در کنار سرسبزی و بکری چشم هر گردشگری را خیره می کند.

در کنار این جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و در کنار صخره های بلند و مرتفع مجموع آثار تاریخی مربوط به دوران ساسانی، اسلامی یا احتمالا هخامنشی وجود دارد که زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است.

طول این مسیر فرعی به چهار کیلومتر می‌رسد که در کنار آن لوله‌های انتقال آب از تصفیه خانه دربند برای استفاده شرب اهالی منطقه کشیده شده است و در دو طرف تنگه و در دامنه‌های کوه، آثار تاریخی و بقایای یک شهر بسیار قدیمی و بزرگ نمایان است.

منطقه دربند شهرستان بدره یکی از مناطق گردشگری نمونه استان ایلام است که با طبیعت و آثار تاریخی خود صحنه هایی بسیار زیبا در گردشگری استان خلق کرده است.

منطقه گردشگری دربند شهرستان بدره با داشتن چند آبشار و آثار تاریخی در دل صخره های کبیرکوه از موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به یک منطقه تورسیتی برخوردار استمنطقه گردشگری دربند شهرستان بدره با داشتن چند آبشار و آثار تاریخی در دل صخره های کبیرکوه از موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به یک منطقه تورسیتی برخوردار است.

بررسی های کارشناسان نشان می دهد که این منطقه از زمانهای بسیار دور محل زندگی بوده و آثار تاریخی نیز از تمدنی بزرگ در این منطقه حکایت دارد که نیازمند معرفی در سطح ملی است.

بدون شک ایجاد زیرساختهای لازم گردشگری در این منطقه باعث توسعه و شکوفایی منطقه دربند می شود.

جاذبه های شهرستان بدره

در شهرستان بدره علاوه بر منطقه دربند، تنگه رازیانه، سد سیمره، امکان مذهبی و تاریخی دیگیر وجود دارد که هر یک دارای ظرفیتهای مناسبی برای توسعه گردشگری است.

تنگه رازیانه در مسیر ایلام به بدره یکی از شگفتی های طبیعت ایلام است که در فهرست آثار نیز ثبت شده و در این اثر طبیعی زمین به طور خارق العاده ای شکاف برداشته است.

روستای کلم واقع در شهرستان بدره یکی از شش روستای هدف گردشگری استان ایلام است که با توجه به وجود باغات فراوان از مقصدهای گردشگران در فصل بهار است.

در این روستا چشمه ها، باغات، آبها، آثار تاریخی متنوعی وجود دارد که در کنار اماکن مذهبی جذابیتهای خاصی برای گردشگران فراهم کرده و هر ساله نیز مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.

بسیاری از ظرفیتهای گردشگری استان ایلام در روستاهای استان ایلام نهفته است که نیاز به شناسایی و معرفی دارند و هم اکنون بیش از شش روستای هدف گردشگری در استان جود دارد.

شهرستان بدره با داشتن آثار تاریخی و طبیعی متعدد یکی از قطبهای اصلی گردشگری در استان ایلام محسوب می شود.

منطه دربند، روستای کلم، تنگه رازیانه، تنگه کافری، رودخانه سیمره، منطقه کبیرکوه و آثا رتاریخی متعدد از جمله مناطق گردشگری این شهرستان هستند.این شهرستان در تمام فصلهای سال از جمله تابستان در انتظار گردشگران است.

استان ایلام در منطقه‌ای کوهستانی در حاشیه جنوب‌غربی رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته است و بیشتر مساحت اســــتان را مناطق کوهستانی، تپه کوهستانی و یا تپه ماهور تشکیل می‌دهد که به شیب‌های تندی به دشت‌های کم ارتفاع منـتهی می‌شوند. دره‌های شگفت، رودها و آبشارهای طرب‌انگیز، غارهای بی‌نظیر، کوه‌های سر به فلک کشیده، اقلیم‌های متنوع آب و هوایی، همجواری دیدنی کوه و دشت، سادگی هزار رنگ طبیعت وحشی، صداقت فرهنگ و هنر و چشم‌اندازهای بدیع استان، ایلام را به شاهکار خلقت ایران تبدیل کرده و به خاطر همین زیبایی طبیعتش است که به عروس زاگرس معروف شده است.

کد N1660040

وبگردی