آفتاب

مقوله محیط زیست و منابع طبیعی را باید درکنار هم دید

مقوله محیط زیست و منابع طبیعی را باید درکنار هم دید

کرج-ایرنا- رئیس اتحادیه انجمن های علمی محیط زیست و منابع طبیعی کشور گفت که مقوله و مجموعه ی محیط زیست و منابع طبیعی کشور را باید در کنارهم مورد توجه قرار داد.

به گزارش ایرنا، دکتر علی سلاجقه روز چهارشنبه درنخستین همایش و راهکارهای آموزشی و پژوهشی منابع طبیعی و محیط زیست ایران در هزاره سوم که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار شد، افزود: باید برای یکبار وظایف منابع طبیعی و محیط زیست تعیین شود تا در کنار هم قرار گیرند.
وی اظهار داشت: با تعیین وظایف و جایگاه این 2 حوزه که در اصل جدای از هم نیستند، می توان برای مقابله با بحران هایی همچون تغییر اقلیم، ریزگرد، خشکسالی و خشک شدن دریاچه ارومیه، راهکارهای اساسی پیدا کرد.
وی گفت: منابع طبیعی باید به جایگاه واقعی خود برگردد.

***مسئولان توجه ویژه ای به مقوله محیط زیست و منابع طبیعی کنند
سلاجقه اظهار داشت: مسئولان سازمان محیط زیست و مجموعه دولتمردان برای وضعیت کنونی محیط زیست و منابع طبیعی باید با مشارکت انجمن های علمی چاره جویی کنند.
رئیس سابق پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست ویژه است که باید وضعیت محیط زیست کشور را پایش و دیده بانی کند.
وی افزود: انتظار می رود سازمان حفاظت محیط زیست در مجامع علمی محیط زیست و منابع طبیعی حضور پررنگ تری داشته باشد.
سلاجقه اظهار داشت: زمانی که مسئولان کشور یا با اصرار یا به میل خود وارد این موضوع شوند باید دانست که کشور در حال پیشرفت است.
وی با اشاره به فعالیت اتحادیه انجمن های علمی منابع طبیعی و محیط زیست کشور از یکسال پیش تا کنون، گفت: این اتحادیه متشکل از12 انجمن علمی است که برای اتخاذ همدلی بیشتر تلاش می کنند.
سلاجقه بیان داشت: انجمن های علمی منابع طبیعی و محیط زیست در موضوعات بحرانی کشور همچون ریزگردها، دریاچه ارومیه، خشک شدن جنگل های بلوط غرب کشور، استراحت جنگل ها و... نظرات علمی خود را ارایه کرده اند.
وی افزود: انجمن های علمی دغدغه مدار هستند و مسئولان بالادست کشور باید درکنار آن ها بنشینند و نظر بدهند و نظر بخواهند.
سلاجقه اظهار داشت: زمان آن گذشته که نسبت به مسایل کشور من و تو کنیم و مچ گیری شود و باید دغدغه مندان کنار هم بنشینند و مشکلات کشور را از مسیر خود حل کنند.
در این همایش مسئولان انجمن های علمی منابع طبیعی و محیط زیست راهکارهای علمی خود را برای برون رفت از چالش های زیست محیطی بیان کردند.
6156/ 6155خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشار دهنده : محمد عزیزپور
کد N1656155

وبگردی