آفتاب
نماینده مردم زاهدان در مجلس مطرح کرد:

عده ای به دنبال استفاده از رانت ورود دستگاه دیالیز هستند

عده ای به دنبال استفاده از رانت ورود دستگاه دیالیز هستند

زاهدان - نماینده مردم زاهدان گفت: فروش کلیه سال هاست که در کشور اتفاق می افتد و کسی هم به روی خود نیاورده اما به تازگی عده ای به دنبال استفاده از رانت ورود دستگاه دیالیز هستند.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: موضوع فروش کلیه مسئله ای است که سال ها در کشور اتفاق می افتد و کسی هم به روی خود نیاورده اما به تازگی چون گروهی به دنبال ورود دستگاه دیالیز به کشور هستند می خواهند موضوع پیوند کلیه از زنده به زنده را ممنوع و از این رانت استفاده کنند.

وی افزود: از لحاظ پزشکی افرادی که نیاز به دیالیز پیدا می کنند دچار مشکلات فراوانی می شوند و در واقع می توان گفت افراد دیالیزی به نوعی از چرخه اقتصادی خارج می شوند.

وی گفت: به تازگی زمزمه‌هایی برای اینکه دیالیز به بخش خصوصی واگذار شود به گوش می رسد که این کار واقعا اشتباه است زیرا با توجه به اهمیت این موضوع دیالیز باید جزو دولتی باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس ادامه داد: به نظر می رسد عده ای به دنبال فضاسازی هستند وگرنه عاملان زر و زور و قدرت چرا الان که موضوع ورود دستگاه های دیالیز مطرح شده یاد ممنوعیت این موضوع افتاده اند.

وی افزود: من این موضوع را مطرح کردم تا ببینیم صداها از کجا بلند می‌شود تا موضوع کاملا روشن شود وگرنه هیچ کس راضی نیست که فردی به خاطر فقر کلیه خود را بفروشد.

وی گفت: سوال من این است که چرا افرادی که با موضوع فروش کلیه مخالف هستند مشکلات مردم را حل نمی کنند. اگر راست می گویند به جای ورود دستگاه های دیالیز برای بخش خصوصی مشکل فقر مردم را برطرف کنند.

کد N1650771

وبگردی