آفتاب
معاون بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مبارزه با افراطی و تکفیری:

سلسه همایش های خارجی امت اسلامی در مقابله با تکفیر در حال برنامه ریزی است

سلسه همایش های خارجی امت اسلامی در مقابله با تکفیر در حال برنامه ریزی است

بجنورد- ایرنا- معاون بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مبارزه با افراطی و تکفیری بر وحدت بین شیعه و سنی در دنیا تاکید کرد و گفت: هم اکنون سلسه همایش های خارجی امت اسلامی در مقابله با تکفیر در کشورهای هندوستان، پاکستان، اندونزی و ... در حال برنامه ریزی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد رضا خوشخو روز شنبه در همایش اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر در خراسان شمالی اظهار کرد: این همایش ها با هدف روشنگری و بصیرت افزایی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه بعد از بیداری اسلامی دشمن به فکر انحراف اسلام افتاد افزود: دشمنان اسلام با برنامه ها و نقشه های مختلف سعی در منحرف شدن این جریان را دارند که داعش یکی از این موارد است که تاکنون هم آسیب زیادی به جهان اسلام وارد کرده است.
وی اظهار کرد: دبیرخانه مقابله با جریان های افراطی در قم با شوراها و کمیته های مختلفی ایجاد شده است که ریاست آن را نیز آیت الله مکارم شیرازی بر عهده دارند که تاکنون برنامه های زیادی نیز در همین راستا در داخل و خارج برگزار کرده است.
رییس اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این آیین جریان تکفیری را یکی از دردناک ترین مسایلی که جهان اسلام با آن مواجه شده است عنوان کرد و گفت: متاسفانه این جریان با رفتارهای زشت و ناپسند چهره بدی از اسلام به عالم معرفی کرده است.
حجت الاسلام علی خادمی اظهار کرد: با نام اسلام دست به جنایت های زیادی می زنند که همه نشان دهنده این است که پشت پرده جریان دیگری نیز هست که قصد متوقف کردن اسلام را دارند.
وی افزود: با گسترش جریان بیداری اسلامی و جریان مقاومت، شعار همیشگی از نیل تا فرات دشمنان اسلام به فراموشی می رفت که با ایجاد فرقه های مختلف و جنایات مسلمانان را به هم مشغول کردند.
وی با بیان اینکه دشمنان با تفرقه انداختن، فرقه گرایی را در بین مسلمانان ایجاد کردند افزود: محور مقاومت توسط این حرکت ها محدود شد .
وی اظهار کرد: موضوع جهاد در حوزه فکری باید استمرار داشته باشد و دشمنان نیز هم اکنون به دنبال تغییر تاکتیک از حوزه نظامی به حوزه فکری و فرهنگی روی آورده اند.
این همایش با حضور علمای شیعه و سنی و طلاب در تالار لاله سپاه خراسان شمالی برگزار شد.
10 درصد از جمعیت 941 هزار نفری خراسان شمالی اهل تسنن هستند که در شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان ساکن هستند .
1744/3007/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: عباسعلی نقی یان
کد N1646474

وبگردی