آفتاب

انعقاد سه تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی آبادان و کوالالامپور

انعقاد سه تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی آبادان و کوالالامپور

آبادان - ایرنا - اتاق بازرگانی آبادان با هیات تجاری مالزی و شرکت کره ای در زمینه ساخت دستگاه های خنک کننده، صادرات خرما و کشتی سازی به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا، رئیس اتاق بازرگانی آبادان گفت: هدف حضور هیات بازرگانی مالزیایی و شرکت ال ای اس کره جنوبی به استان خوزستان، راه اندازی کارخانه های متعدد در این استان بود و این هیات طی یک هفته گذشته ظرفیت های سرمایه گذاری این استان را مورد بررسی قرار دادند.
مسعود خیاط زاده روز چهارشنبه در سفر هیات تجاری کشور مالزی به آبادان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در آبادان تفاهم نامه هایی با شرکت ال ای اس کره ای و کوالالامپور منعقد شد.
وی اظهار داشت: توانمندی ها و ظرفیت های سرمایه گذاری آبادان و محدوده منطقه آزاد اروند برای هیات اتاق بازرگانی کوالالامپور و همچنین شرکت ال ای اس کره جنوبی تبیین و معرفی شد و اکنون آنها آماده همکاری با اتاق بازرگانی آبادان هستند.
خیاط زاده گفت: امیدواریم با تفاهمی که با شرکت ال ای اس کره ای داشتیم، طی یک سال آینده 10 کارخانه در استان خوزستان احداث شود.
رئیس اتاق بازرگانی آبادان گفت: هیات اعزامی اتاق بازرگانی کوالالامپور با سفر یک هفته ای به استان خوزستان به دستاوردهای خوبی دست یافت و تصورات غلطی که از ایران برای آنها منعکس شده بود از بین رفت.
وی تصریح کرد: پیش از این به علت تحریم ها نمی توانستیم مراوده تجاری با کشورهای آسیایی داشته باشیم، اما از این پس تاجران کشورهای خارجی در حوزه هایی چون صنعت پلاستیک، کائوچو و روغن پالم، حوزه نفت و گاز و صنایع کشتی سازی در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری خواهند کرد.
'سردر مرجودین' رئیس هیات بازرگانی کوالالامپور نیز در خصوص سفر این هیات گفت: موقعیت های اقتصادی خوبی در استان خوزستان وجود دارد که تاثیر زیادی برای سرمایه گذاری در این منطقه دارد.
وی اظهار داشت:علاوه بر صنعت نفت و گاز، حوزه توریسم نیز ظرفیت سرمایه گذاری در استان خوزستان است و با بازدید از حوزه های دیگر می توان طرح های سرمایه گذاری در این منطقه تعریف و اجرایی کرد.
به گزارش ایرنا، اعضای هیات اقتصادی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی کوالالامپور روز چهارشنبه با سفر به منطقه آزاد اروند، با اعضای اتاق بازرگانی آبادان دیدار و گفت و گو کردند.
7104/6125 /1772
خبرنگار: مسعود گادار ** انتشار: مجید ملازاده
کد N1637392

وبگردی