آفتاب
وزیر راه و شهرسازی:

توسعه مسکن در کشور را در محدوده بافت های تاریخی شهری اجرا می کنیم

توسعه مسکن در کشور را در محدوده بافت های تاریخی شهری اجرا می کنیم

کرمانشاه- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی رویکرد خود در این وزارتخانه در زمینه توسعه مسکن را بازگشت به بافت های تاریخی به دلیل اینکه جزو هویت ما و امکان زندگی به سبک گذشته در آن فراهم است، دانست و گفت: در این زمینه تاکید ما بازآفرینی بافت های تاریخی داخل شهرها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس آخوندی عصر پنجشنبه پس از بازدید از پروژه قطار شهری کرمانشاه، بافت تاریخی و تکیه معاون الملک این شهر در جمع خبرنگاران افزود: فعالیت های خوبی در استان کرمانشاه در زمینه ساماندهی بافت های حاشیه ای و مرکزی شهر انجام شده است.
او بازگشت منزلت اجتماعی به بافت های تاریخی را یکی از برنامه های وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: متاسفانه این بافت ها در سال های گذشته رها شده بود و اکنون ما تصمیم داریم این بافت ها را به فضای عمومی بر گردانیم.
وی اظهار کرد که مردم با سکونت در بافت های تاریخی شهر آرامش بیشتری دارند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به متقاضیان ساخت مسکن در محدوده بافت های تاریخی شهری تسهیلات بانکی به نرخ سود 11 درصد پرداخت می شود، گفت: در شهر کرمانشاه 600 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان ساخت مسکن در این بافت ها پرداخت می شود و به زوج ها هم 2 برابر این مبلغ یعنی یک میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.
آخوندی تاکید کرد که وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد پاسخ به تقاضای مردم در زمینه مسکن را در بافت های تاریخی شهری بدهد نه در بیابان ها.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به بازدید خود از پروژه قطار شهری کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: رویکرد ما در حوزه حمل و نقل، حمل و نقل یکپارچه است و در شهر کرمانشاه هم در نظر داریم قطار شهری را به شبکه ریلی استان و در ادامه شهرستان اسلام آبادغرب وصل کنیم تا مردم یک شبکه حمل و نقل یکپارچه داشته باشند.
وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان کرمانشاه صبح امروز از پروژه راه آهن کرمانشاه، تقاطع سه راهی هرسین، کمربندی غربی کرمانشاه و بیمارستان 540 تختخوابی این شهر بازدید کرد.
او همچنین عصر پنجشنبه از پروژه قطار شهری کرمانشاه در دو نقطه بلوار طاق بستان و میدان آزادی، بافت فرسوده و تکیه معاون الملک این شهر بازدید کرد.
حضور در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه پایان بخش برنامه های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به این استان است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی.
کد N1631193

وبگردی