آفتاب
خبر

کاهش وضوح تصویر گلکسی اس ۷ پس از آپدیت اندروید نوگت

کاهش وضوح تصویر گلکسی اس ۷ پس از آپدیت اندروید نوگت

گلکسی اس 7 و اس 7 اج به تازگی میزبان آپدیت اندروید ۷ بوده‏اند، در این آپدیت شاهد اضافه شدن امکانات زیادی برای این گوشی‏های پرچمدار هستیم، ...

فارنت:گلکسی اس 7 و اس 7 اج به تازگی میزبان آپدیت اندروید ۷ بوده‏اند، در این آپدیت شاهد اضافه شدن امکانات زیادی برای این گوشی‏های پرچمدار هستیم، اما از قرار معلوم آپدیت اندروید ۷ در گلکسی اس ۷ باعث کاهش وضوح صفحه‏نمایش این گوشی می‏شود. سامسونگ چند روز پیش از خجالت پرچمداران خود درآمد و گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج را میزبان آپدیت اندروید ۷ نوگت کرد. در این آپدیت جدید شاهد امکانات و ویژگی‏های زیادی هستیم. فهرست این امکانات جدید از ۲۰ مورد تجاوز می‏کند، از طرف دیگر در کنار اضافه شدن امکانات بیشتر، شاهد بهینه‏سازی‏هایی در طراحی رابط کاربری این گوشی‏های پرچمدار نیز هستیم، در این بین بعضی از کاربران گوشی گلکسی اس ۷ از پایین‏ آمدن میزان وضوح صفحه‏نمایش این گوشی پس از آپدیت به اندروید ۷ گله‏مند هستند. به این ترتیب اگر کاربر این گوشی هستید در همین ابتدا باید بگوییم که با مشکل خطرناکی روبه‏رو نیستید. در واقع سامسونگ برای کاهش مصرف باتری گوشی، قابلیت جدیدی را اضافه کرده است که باعث پایین آمدن رزولوشن تصویر گلکسی اس ۷ از QHD یا 1440p به FullHD یا 1080p می‏شود.

 

این ویژگی جدید برای اولین بار در گوشی بد یُمن گلکسی نوت ۷ رخ نشان داد. جالب است بدانید پایین آوردن رزولوشن صفحه‏نمایش باعث کاهش مصرف باتری می‏شود و در نتیجه کاربران با استفاده از این ویژگی‏ جدید قادر هستند میزان رزولوشن صفحه‏نمایش گوشی خود را تا سطح 720p پایین‏ بیاورند و از طرف دیگر مصرف شارژ بیشتری را از گوشی طلب کنند. ناگفته نماند که مشخص نشده است چرا رزولوشن پیش‏فرض گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج پس از دریافت آپدیت اندروید نوگت روی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل تنظیم می‏شود و رزولوشن اصلی گوشی را که 2K یا QHD است شاهد نیستیم. همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره کردیم این مشکل را در حال حاضر فقط کاربران گلکسی اس ۷ گزارش کرده‏اند، البته ذکر این نکته نیز لازم است که تفاوت رزولوشن به مقدار خیلی‏ زیادی محسوس نیست و ممکن است سایر کاربران پرچمداران سامسونگ، پس از دریافت آپدیت اندروید نوگت متوجه کاهش وضوح تصویر صفحه‏نمایش گوشی خود نشده‏اند. در پایان باز هم باید بگوییم که با مشکل سخت و حل‏شدنی روبه‏رو نیستیم، به این ترتیب اگر کاربر گوشی گلکسی اس ۷ هستید و دست بر قضا پس از آپدیت سیستم‏عامل گوشی به اندروید ۷ متوجه کاهش کیفیت صفحه‏نمایش گوشی شدید، کافی است تا برای رفع این مشکل به منوی تنظیمات (Settings) رفته و قسمت Display را انتخاب کنید، در این مرحله هم وارد گزینه Change screen resolution شده و رزولوشن صفحه‏نمایش گوشی را به میزان ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ ارتقا دهید.

کد N1611516

وبگردی