آفتاب

میزبانی قدیمی ترین تورنمت بین المللی تکواندو آسیا به مازندران واگذار شد

میزبانی قدیمی ترین تورنمت بین المللی تکواندو آسیا به مازندران واگذار شد

ساری - ایرنا - رئیس فدراسیون تکواندو گفت : بیست و هشتمین دوره مسابقات بی المللی تکواندو جام فجر به عنوان یکی از قدیمی ترین تورنمنت های بین المللی در آسیا با موافقت این فدراسیون سال96 به میزبانی هیات مازندران در ساری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدرضا پولادگر روز جمعه در آئین افتتاح خانه تکواندو ساری افزود : مسابقات بین المللی جام فجر در تقویم رسمی مسابقات فدراسیون جهانی تکواندو نیز ثبت شده و در هفته آخر فروردین ماه سال آینده برگزار خواهدشد.
وی ادامه داد : علاوه بر آن و به درخواست و اعلام آمادگی مسئولان ورزشی مازندران و شهر ساری، ششمین دوره مسابقات جام باشکاههای آسیا نیز سال آینده در این شهر برگزار خواهد شد.
وی ابرازامیدواری کرد: هر دو جام به یادماندنی و در شان مازندران و ساری برگزار شود.
** پنجمین جشنواره استعدادیابی در ساری
رییس فدراسیون تکواندو همچنین از برگزاری پنجمین جشنواره استعدادیابی تکواندو بهمن ماه به میزبانی هیات تکواندو مازندران در خانه تکواندو ساری خبر داد و گفت: این جشنواره تاکنون در چهار استان کشور برگزار شد و در دوره چهارم آن بیش از هزار دانش آموز در طرح استعدادیابی در سمنان حضور داشتند.
پولادگر اضافه کرد: برگزاری این جشنواره در سطح مدارس، کمک زیادی به شناسایی استعدادها و علاقه مندان به تکواندو و پس از آن استعداد پروری و پشتوانه سازی تیم های ملی رده های سنی مختلف خواهد شد.
**راه اندازی خانه اختصاصی تکواندو در 18استان کشور
رییس فدراسیون تکواندو همچنین گفت : تاکنون در 18 مرکز استان کشور خانه های اختصاصی تکواندو راه اندازی شده و ساخت خانه های تکواندو در چند استان دیگر نیز ادامه دارد.
پولادگر، افتتاح خانه تکواندو ساری را با توجه به ظرفیت بالای استان در این رشته ورزشی در کمک به توسعه تکواندو مرکز مازندران موثر دانست و افزود : مازندران یکی از استان های تکواندو خیز کشور است که هم در حوزه قهرمانی و هم پشتوانه سازی در سال های اخیر خوش درخشیده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، خانه تکواندو ساری با زیربنای حدود 600 متر مربع و با هزینه حدود 300 میلیون تومان در قالب یک مجموعه چند منظوره سالن ورزشی روز جمعه با حضور رییس فدراسیون تکواندو افتتاح شد.
خبرنگار: مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
کد N1597135

وبگردی