آفتاب
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی :

امروز نوک پیکان عرصه مقاومت در برابر دشمن رسانه ها هستند

امروز نوک پیکان عرصه مقاومت در برابر دشمن رسانه ها هستند

بندرعباس - ایرنا - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت : امروز نوک پیکان عرصه مقاومت در برابر دشمن رسانه ها هستند به خصوص رسانه های مکتوب که گوی سبقت را در این مبارزه از سایر رسانه ربوده اند.

به گزارش ایرنا ؛ امیر دریادار دوم حسین آزاد یکشنبه شب در مراسم شب خاطره یاد سهند و یارسبلان که با حضور پیشکسوتان نیروی دریایی، جمعی از هنرمندان ، بازیگران کشور و مسئولان هرمزگان بر روی عرشه ناو جمهوری اسلامی ایران جماران برگزار شد اظهار داشت : جنگ که آغاز شد در سه حوزه زمین ؛ هوا و دریا به تعبیر همه کارشناسان نظامی مدیریت عرصه بُرد دریا ، اثر گذاری آن و اعمال مدیریت آن برای تثبیت مدیریت دریایی و اقتصاد جنگ برای نظام جمهوری اسلامی و رژیم متجاوز بعثی از مهمترین و موثرترین صحنه های نبرد بود.
وی ادامه داد: پیشکسوتان نیروی دریایی ، به خصوص امیر دریادار معنوی فرمانده ناوشکن سبلان در نبرد رویاروی با استکبار جهانی که در جمع حضور دارند می دانند که آن دوران سخت بود.
امیر دریادار دوم حسین آزاد افزود : اگر نیروی دریایی ارتش ؛ دریا را در عرصه رزم و نبرد مدیریت نمی کرد نه تنها سرنوشت جنگ بلکه شاید سرنوشت نظام اسلامی این نبود.
فرمانده منطقه یکم نداجا اضافه کرد: آن روز اقتصاد کشور وابسته به اقتصاد جنگ بود که این نیرو با پشتیبانی از اقتصاد جنگ کار بزرگی را انجام داد.
امیر دریادار دوم آزاد ابراز داشت: استراتژی رژیم بعثی عراق در آن دوران نیز رهایی از موقعیت بسته شمال خلیج فارس بود.
به گفته امیر آزاد ، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی 6 ماه قبل از آغاز جنگ با رصد اطلاعاتی تحرک های رژیم بعث ؛خود را آماده کرده و کمترین آسیب را دید و کاری کرد که کمترین آسیب ها نیز به زیرساخت های دریایی کشور وارد شود.
وی یادآور شد : نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آن دوران ؛ اقتصاد جنگ را به نحو شایسته مدیریت و خطوط مواصلاتی دریایی کشور را تا پایان جنگ حفظ کرده و پشتیبانی رژیم عراق از دریا را روز به روز تنگ و تنگ تر و در پایان جنگ قطع کرد.
فرمانده منطقه یکم نداجا بیان کرد : اگر پشتیبانی جنگ رژیم بعثی از سوی کشورهای همسایه آن در خشکی صورت نمی گرفت رژیم بعث نمی توانست بیش از 6 ماه مقابل جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کند.
امیر دریادار آزاد اشاره کرد: امروز نیروی دریایی کشور مرزهای جغرافیایی ، سیاسی و نظامی کشور را تا نیم کره جنوبی گسترش داده و با اعزام 44 ناو گروه از منافع نظام اسلامی در عرصه دریاها دفاع می کند وحضور نداجا در عرصه دریاهای آزاد و دوردست پیام آور عزت ملت و انتقال فرهنگ انقلاب اسلامی است.
وی خاطر نشان کرد: در کنار آمادگی در زمان صلح اقدام فرهنگی و هنری در همه حوزه برای حفظ روحیه مقاومت و پایداری در عرصه جنگ نرم اقدام بزرگ هنرمندان و فعالان فرهنگی بوده که دوشادوش فعالیت های نظامی پیش رفته است.
رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی کشورنیز در این مراسم ابراز داشت: شب های خاطره که تا کنون 270 نشست آن توسط این حوزه برگزار شده مورد توجه رهبرمعظم انقلاب است.
محسن مومنی خاطر نشان کرد: این نشست ها به فعالان هنری برای به تصویر کشیدن رشادت افرادی که دوران دفاع مقدس را با همه سختی ها و مشکل ها به زیبایی و با افتخار آفریدند بسیار کمک کننده است.
رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی کشور ابراز داشت: این حوزه وظیفه دارد هویت انقلابی و سلحشوری مردم ایران را که در دوران دفاع مقدس یکی از نمودهای بارز آن بود به نمایش گذارد که برگزاری این شب های خاطره برای این اقدام بسیار مفید است.
مومنی با اشاره به برگزاری شب خاطره بر روی ناو جماران اظهار داشت: این ناو نماد شعار توانستن به عنوان یکی از شعارهای انقلاب اسلامی است.
3219 /6048 /1484
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
کد N1593509

وبگردی