آفتاب

خاتمه اعتراضات کارگری بازنشسته نی شکر هفت تپه/ بازنشستگان با کارفرما توافق کردند

خاتمه اعتراضات کارگری بازنشسته نی شکر هفت تپه/ بازنشستگان با کارفرما توافق کردند

ایلنا: در پی اعتراض هفته گذشته ودیروز کارگران بازنشسته بخش صنعتی نی شکر هفت تپه، بازنشستگان این کارخانه به یک توافق نسبی با مدیرعامل دست پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعتراض صنفی کارگران واحد صنعتی مجتمع نی شکر هفت تپه شامگاه دیروز شنبه (11 دی ماه)طور موقت خاتمه یافته است.

از قرار معلوم این بازنشستگان که  از هفته گذشته تا دیروز چندین تجمع اعتراضی مقابل سختمان اداری مجتمع برپا کرده بودند و خواستار پرداخت سنوات بازنشستگی وسهم ۴ درصدی بازنشستگی خود در مشاغل سخت زیان آور به تامین اجتماعی از کارفرما شده بودند، به طور موقت به این اعتراضات خاتمه داده‌اند.

ظاهرا در جلسه شب گذشته که با حضور نمایندگانی از بازنشستگان کارخانه و مدیرعامل وسایر مسئولان این واحد تولیدی برگزار شده است، نمایندگان کارگران  بازنشسته به یک توافق نسبی با کارفرما دست پیدا کردند و کارفرما وعده پرداخت مطالبات بازنشستگان را داده است.

به گفته یکی از کارگران بازنشسته نی شکر هفت تپه،طبق توافق بدست آمده از مجموع کارگران بازنشسته  که حدود ۱۵۰ نفر بدنبال سنوات بازنشستگی خود بودند در دو مرحله تا آبان ماه سال 96 سنوات بازنشستگی خود را دریافت خواهند کرد همچنین مابقی بازنشستگان معترض که خواستار پرداخت سهم ۴ درصدی بازنشستگی خود در مشاغل سخت زیان بودندکارفرما  وعده پرداخت آن را تا یک هفته آینده به تامین اجتماعی کرده است.

 

کد N1592722

وبگردی