آفتاب
مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست؛

جشنواره موسیقی سبز باید جنبش اجتماعی حفظ محیط زیست بیافریند

جشنواره موسیقی سبز باید جنبش اجتماعی حفظ محیط زیست بیافریند

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جشنواره موسیقی سبز با این هدف شکل می گیرد که به جای قوه قهریه به سراغ آفریدن یک جنبش اجتماعی برای حفظ محیط زیست برویم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد درویش مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری جشنواره موسیقی سبز اعلام کرد: جشنواره موسیقی سبز با این هدف شکل می گیرد تا به جای قوه قهریه و منطق سرنیزه به سراغ آفریدن یک جنبش اجتماعی، حساس کردن مردم نسبت به موضوع محیط زیست برویم.

درویش ادامه داد: اگر بخواهیم شاهد رخدادهای تلخی مثل شهادت ۱۱۹ محیط بان نباشیم، باید تلاش کنیم که مردم ما، هموطنانی که در مجاورت مناطق حفاظت شده زندگی می کنند با پوست و خون فرابگیرند که حفاظت محیط زیست و داشته های اکولوژیک می تواند به نفع زندگی پایدار آنها باشد.

وی افزود: موسیقی همواره چنین دستاوردی داشته و توانسته موج آفرینی کند. یکی از مصادیق وحدت ملی، سرود ملی است که عظمت موسیقی را نشان می دهد. اگر بتوانیم از این ابزار درست استفاده کنیم و زمزمه جوانان این کشور را با آموزه های محیط زیستی تلفیق کنیم، می توانیم گام بزرگی برداریم و شاهد رخدادهای تلخی که می بینیم، نباشیم.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اگر برخی جوانان ما با لاشه حیوانات عکس می گیرند و در شبکه های اجتماعی خود را شکارچی معرفی می کنند، نشانگر ضعف ما در حوزه فرهنگسازی است و ربطی به مقررات بازدارنده ندارد.

درویش تصریح کرد: فلسفه شکل‌گیری جشنواره موسیقی سبز این است که ما در راستای اصلی ترین وظیفه مان یعنی اجرای اصل ۵۰ قانون اساسی فعالیت کنیم و یکی از موثرترین راهکارها استفاده از ظرفیت کم نظیر موسیقی و نخبگانی است که در این حوزه حضور دارند.

وی ادامه داد: شاخص یک جامعه توسعه یافته فقط این نیست که برای همه آدمیان ساکن است فرصت شغلی ایجاد کند، بلکه باید برای همه زیستمندانش حق حیات را فراهم کند و این را بیودموکراسی می نامند که بیش از هزار سال در ایران ریشه دارد.

درویش در پایان با نقل اشعاری از فردوسی و وحشی بافقی گفت: متاسفانه موسیقی ما همپای این ادبیات سترگ پیش نرفته است که امیدواریم جشنواره موسیقی سبز این خلاء را جبران کند.

کد N1592706

وبگردی