آفتاب

امام جمعه همدان: سردار شهید همدانی در خاموش کردن فتنه 88 نقش عمده ای داشت

امام جمعه همدان: سردار شهید همدانی در خاموش کردن فتنه 88 نقش عمده ای داشت

همدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: سردار شهید همدانی در خاموش کردن شعله های خانمانسوز فتنه 88 نقش عمده ای داشتند و بسیار خوب عمل کردند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران در حسینیه امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید نیز با بصیرت و بیداری در خنثی کردن فتنه 88 خوب درخشیدند و نقش تاثیرگذاری داشتند افزود: مردم همدان باید شکرگزار باشند که سردار شهید همدانی و آیت الله نوری همدانی از این استان هستند..
وی اضافه کرد: فتنه 88 بسیار خطرناک بود و دشمن با تمام قوا برای براندازی نظام آمده بود اما با بصیرت و بیداری مردم توطئه های دشمنان خنثی شد.
وی ادامه داد: در حماسه 9 دی که همه برای حمایت از ولایت آمده بودند همدانی ها پیشگام شدند چرا که آنها دو روز زودتر یعنی در هفتم دی ماه سال 88 تحصن کردند و این از افتخارات شهر دارالمومنین همدان است.
امام جمعه همدان گفت: روز گذشته در سالروز حماسه 9 دی در سراسر کشور مردم با بصیرت تجمع کرده و فتنه گران را محکوم کردند اما باید بدانیم که ولایت مداری مردم، نقش عاشورایی و همه ارگان های بسیج و سپاه و همه در از بین بردن فتنه 88 نقش داشتند.
آیت الله طه محمدی با بیان اینکه فتنه تمام شدنی نیست و تا ظهور اما زمان (عج) فتنه های خطرناک وجود دارد افزود: یکی از فتنه های خطرناک که بر جبهه حق تحمیل می شود فتنه داعش است.
وی بصیرت، بیداری و زمان شناسی را متعلق به همه عمر دانست و گفت: چه عاملی باعث شد که فتنه رخ دهد و چرا کسانی که تمام عمرشان در دامن انقلاب بودند، سقوط کردند و با دشمنان هم پیمان شدند و از پشت به نظام و انقلاب خنجر زدند.
وی ادامه داد: فتنه از زمان پیامبر اسلام (ص) و حضرت علی (ع) وجود داشته و همیشه وجود دارد و باید در این زمینه با بصیرت بالا و بیداری در برابر این فتنه ها ایستادگی کرد.
امام جمعه همدان گفت: دلایل اینکه سران فتنه فریب دشمن را خوردند و این برنامه را ایجاد کردند باید برای مردم تجزیه و تحلیل شود چراکه سران فتنه خودشان را وارث و فرزند انقلاب می دانستند اما یکباره زحمت های چندین ساله را خاکستر کردند و آب به آسیاب دشمن ریخته و به ارزش های نظام پشت کردند.
آیت الله طه محمدی گفت: افرادی که اهل تحقیق هستند باید از نظر فضائل اخلاقی و فروع احکام دینی علل و عوامل فتنه را بررسی کنند .
وی ادامه داد: قربانیان فتنه به شدت تمایل به ریاست داشتند و به مردم لج کرده و خواستند از آنها انتقام بگیرند .
امام جمعه همدان اولین نقش در برابر فتنه را نقش ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: ولایت مداری مردم ، بیداری و مساله عاشورا و امام حسین (ع) از عواملی بود که منجر به خاموش کردن فتنه 88 شد.
وی با بیان اینکه دشمنان همیشه در حال برنامه ریزی و نقشه علیه ملت ایران هستند گفت: باید با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب همیشه بصیرت خود را حفظ کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مساله سوریه گفت: همه طرف های جنگ در سوریه قرار است آتش بس اعلام کنند که اگر این اتفاق صورت گیرد و تروریست ها را بیرون کنند و به مذاکره و توافق برسند فتنه از بین می رود.
وی با اشاره به سالگرد نامه هدایت ساز امام راحل به گورباچف گفت: امام خمینی (ره) این نامه را توسط استاد علامه جوادی آملی و مرحومه حدیدپچی فرستادند که بازتاب هایی زیادی داشت.
امام جمعه همدان گفت: در حال حاضر پیش بینی های امام خمینی (ره) عملی شده و پس از انتخابات اخیر آمریکا در حال تجریه شدن است و آنها خودشان گرفتار شدند و همه این برنامه ها برای ما درس عبرت است.
وی در ادامه با اشاره به آسیب های اجتماعی از جمله طلاق گفت: با کمک خیران این استان یک مجمع صیانت از بنیاد خانواده با حضور 20 مشاور زن و مرد تشکیل شده که در طول فعالیت یک سال و نیم خود توانسته است 300 متقاضی طلاق را از طلاق منصرف کرده و به صلح و آرامش برساند.
وی با بیان اینکه با تشکیل این مجمع آمار طلاق در همدان کاهش یافته است گفت: برای ثبات بیشتر این مجمع قرار است گلریزانی برگزار شود تا با بودجه قوی همچنان آمار طلاق کاهش و آمار ازدواج افزایش یابد.
2087/6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: اکبر بهاروند
کد N1591044

وبگردی