آفتاب
رئیس مجمع نمایندگان کردستان:

منشور حقوق شهروندی زمینه ساز تحول و توسعه در جامعه است

منشور حقوق شهروندی زمینه ساز تحول و توسعه در جامعه است

سنندج- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تدوین منشور حقوق شهروندی با 120 ماده در قالب 22 عنوان و سرفصل کلیدی، ارتباط صحیح و منطقی را بین شهروندان و مسئولان فراهم می کند و اجرای صحیح آن می تواند زمینه ساز تحول و توسعه در جامعه باشد.

منصور مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به منشور حقوقی رئیس جمهوری افزود: تدوین حقوق شهروندی کار بسیار ارزشمندی از جانب دولت بود و بازتاب های خوبی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: امروز شهروندان نسبت به گذشته از لحاظ فکری و علمی رشد زیادی داشته اند و تحولات و پیشرفت های جامعه را مشاهده می کنند، بنابراین توجه به حقوق شهروندی یک ضرورت و نیاز جامعه است.
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان اضافه کرد: اجرای منشور حقوقی می تواند سرآغاز تحولی نو در فضای سیاسی و اجتماعی کشور باشد، چرا که براساس این منشور شهروندان می توانند ناظر اجرای دقیق و صحیح حق و حقوق شهروندی خود باشند.
وی افزود: تدوین منشور حقوقی از جانب شخص رئیس جمهور نشانه اهمیت و پیگیری حق و حقوق شهروندان توسط مسئولین عالی کشوری و توجه به خواسته ها و مطالبات مردم است.
وی گفت: یکی از تعهدات مهم رئیس جمهوری در زمان تبلیغات انتخابات تدوین منشور حقوق شهروندی بود که تحقق پیدا کرد و امیدواریم سایر تعهدات وی در بحث حقوق بانوان، حقوق جوانان، حقوق اقلیت های دینی و مذهبی و حقوق اقوام نیز تحقق پیدا کند.
مرادی اظهار کرد: تدوین منشور حقوق شهروندی برنامه و خط مشی دولت یازدهم در مسیر خدمت رسانی بیشتر به ملت بوده و بیانگر عزم جدی مسئولان برای اجرای حقوق شهروندی است که می تواند راه را برای اجرای قانون اساسی تسهیل کند.
وی با بیان اینکه تدوین منشور حقوق شهروندی از مطالبات به حق مردم است، ادامه داد: منشور حقوق شهروندی ثابت کننده نظام مردم سالاری دینی نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان است.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان دولت گفت: نظارت بر حقوق شهروندی باید در اختیار خود مردم باشد و این امر می تواند از طریق نهادهای مدنی و مردم نهاد قوی و فعال جامعه انجام شود.
وی خواستار آسیب شناسی دقیق از منشور اخلاقی شد و افزود: نقاط قوت و ضعف منشور حقوق شهروندی باید مشخص شود و برای اجرایی شدن نیازمند یک نقشه راه است.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری اسلامی ایران 29 آذر ماه جاری منشور حقوق شهروندی را رونمایی کرد.
7354/ 3020
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
کد N1587772

وبگردی