آفتاب

31 شرکت صاحب برند ساخت جایگاه تایید صلاحیت شدند

31 شرکت صاحب برند ساخت جایگاه تایید صلاحیت شدند

مظلومی گفت: در حال حاضر حدود 3600 جایگاه سوخت مایع درکشور وجود دارد که از این تعداد 191 جایگاه دولتی و شرکتی و بقیه تحت پوشش بخش خصوصی هستند و عملاً شرکت‌های صاحب صلاحیت می‌توانند تمامی آنها را تحت پوشش خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدرضا مظلومی مدیر بازرگانی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در نشست خبری که به منظور تشریح دستورالعمل اجرایی طرح احداث جایگاه های زنجیره ای برگزار شد، اظهار داشت: ما با بهره‌گیری از نظریات و الگوهای انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران و تجربه سایر کشورها دستورالعملی تدوین کردیم که در ابتدای سال نهایی شد و براساس آن در نیمه اول سال دستورات لازم صادرشده و برای شناسایی شرکت‌های صاحب صلاحیت فراخوان داده شد.

وی افزود: در حال حاضر 26 شرکت مجوز فعالیت دریافت کردند که پنج شرکت نیز مجوزشان در دست صدور است و امیدواریم با تکمیل این زنجیره و براساس دستورالعملی که در تاریخ 29/9/95 برای مناطق صادر کردیم برندها مراجعه کرده و فعالیت خود را در اجرایی کردن این روند آغاز کنند تا بتوانند مسئولیت توزیع سوخت را انجام دهند.

مظلومی تصریح کرد:‌برای شناسایی این شرکت‌ها ستادی با استفاده از الگوهای تبعیه شده شرکت ها در چندین قالب از جمله توان مالی، سابقه اجرایی، فرآیند کسب و کار و استفاده ازتکنولوژی روز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و هر شرکتی که بتواند 68 امتیاز از 100 امتیاز را کسب کند فعالیت خود را آغاز کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با این تعداد برند بتوانیم رسالت شرکت ملی پخش را در ارتباط با واسپاری به انجام برسانیم.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از 50 شرکت مراجعه کرده‌اند و 36 شرکت مدارک خود را ارائه داده و از این تعداد 31 شرکت انتخاب شده اند و چند جایگاه نیز مدارکشان نیز تکمیل شدند و مراحل نهایی خود را طی می‌کنند. همچنین 20 تقاضای جدید واصل شده که به مرور آنان را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مدیر بازرگانی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همچنین گفت: اگر شرکت‌های خارجی هم برای حضور در برندسازی مراجعه کنند از نظر ما منعی وجود ندارد.

وی ادامه داد: شرکت‌های صاحب صلاحیتی که محدودیتی برای خرید،  ساخت و یا تحت پوشش قرار دادن جایگاه ندارند با توجه به اینکه اکثریت جایگاه‌های شرکتی توسط سازمان خصوصی‌سازی تعیین و تکلیف شده و به بخش خصوصی واگذار شده‌اند، ما مشکلی برای تحت پوشش بردن این جایگاه‌ها نداریم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود 3600 جایگاه سوخت مایع درکشور وجود دارد که از این تعداد 191 جایگاه دولتی و شرکتی و بقیه تحت پوشش بخش خصوصی هستند و عملاً شرکت‌های صاحب صلاحیت می‌توانند تمامی آنها را تحت پوشش خود قرار دهند.

مظلومی با بیان اینکه تاکنون یک برند CNG نیز مجوز فعالیت دریافت کرده، تصریح کرد: برندهای سوخت مایع در صورتی جوینت شدن با شرکت‌های مجاز که تایید شده باشند، می‌توانند جایگاه‌های CNG را نیز تحت پوشش قرار دهند.

وی ادامه داد: در طرح برندسازی درجه‌بندی اعمال نمی‌شود اما برندها براساس سطح‌بندی که صورت می‌گیرد فعالیت خود را انجام خواهند داد به این ترتیب که برندی که فراتر از فعالیت خود یعنی اجرای طرح کهاب، سوختگیری توسط متصدیان، ارائه خدمات جانبی، سوپرمارکت و یا کارواش را داشته باشند می‌توانند جزو سطح یک محسوب شوند.

ادامه دارد.......

 

کد N1586394

وبگردی