آفتاب

2میلیون نفر جویای شغل در دولت تدبیر و امید وارد بازار کار شدند

2میلیون نفر جویای شغل در دولت تدبیر و امید وارد بازار کار شدند

اردبیل - ایرنا- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در دولت تدبیر و امید از سه میلیون نفر افراد جویای شغل وارد شده در بازار کار برای 2 میلیون نفر اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا عیسی منصوری روز پنجشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد افزود: در دولت تدبیر و امید وضعیت کسب و کار ساماندهی شده با این حال انتظار این است بیش از این شاهد اشتغالزایی در زمینه های مختلف در کشور باشیم .
وی افزود: ایجاد اشتغال در کشور نیازمند سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان است که دولت در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است
وی اضافه کرد: در بررسی های بعمل آمده مشخص شده از سال 85 تا سال 91 نرخ اشتغال کشور منفی بوده اما از سال 92 این روند تغییر کرد و با تدابیر دولت سالانه 700 هزار شغل پایدار در کشور ایجاد شد.
وی ادامه داد: در سال گذشته 667 هزار اشتغال خالص در کشور ایجاد شد که نشانگر افزایش مشارکت اقتصادی بخش خصوصی در کشور است در حالی که این مشارکت در سال های قبل بسیار پایین بود.
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نظام اجرایی کشور تمرکز گرا است افزود: یکی ار راهکارهای اصلی برای رفع بیکاری درک صحیح واقعیت های موجود در اشتغال است و لازم است در بحث اشتغال زایی تمرکززدایی صورت گیرد.
وی با اشاره به بیمه شدگان تامین اجتماعی در کشور افزود: 850 هزار نفر در سال 94 تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی شدند که از این تعداد 480 هزار بیمه شده خالص بوده و روندی که در این رابطه طی شده روندی خوبی است .
منصوری با اشاره به تغییر تمرکز اشتغال از کشاورزی به خدمات افزود: اشتغال در کشور در سال های اخیر به سمت خدمات سوق پیدا کرده بطوریکه 50 درصد آنها در بخش خدمات ایجاد شده است اما در بخش صنعت کاهش و در بخش کشاورزی هم روبه افزایش است .
معاون توسعه کارآفرینی واشتغال وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی اشتغالزایی در حوزه it ,ict را یادآورشد و گفت: در این حوزه ها زیر ساخت های بسیار خوبی فراهم شده است اما در مورد شبکه ،تولید محتوا ،تولید تجهیزات و تولید انیمیشن در این مورد نارسایی هایی وجود دارد که تلاش می شود این نارسایی ها برطرف شده وشاهد اشتغالزایی بیشتری در این حوزه باشیم.
منصوری ساماندهی اشتغال در صنعت پوشاک را ضروری خواند و گفت: در صنعت پوشاک توانمندی صنایع نساجی بیشتر در پوشاک رسمی است حال آنکه پوشاک رسمی در بازار رونقی ندارد .
ولی ملکی نماینده مشگین شهر هم در این جلسه مهمترین معضل کشور را بیکاری دانست و گفت: برای رفع بیکاری باید برنامه ریزی خوبی تدارک دیده شود و لازم است در این ارتباط سیاست گذاری بانکی هم تغییر یابد چرا که بالابودن سود سپرده های بانکی مانع از سرمایه گذاری بخش خصوصی شده است.
وی افزود: در کشورهای پیشرفته سود سپرده بانکی یک درصد است و سرمایه گذاران مجبور می شوند در واحدهای تولیدی مشارکت و سرمایه گذاری د شته باشند اما در کشور ما بالابودن سود بانکی انگیزه سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در واحد های تولیدی پایین آورده است.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشاردهنده: عارف شیرزاد
7110/ 1257
کد N1583942

وبگردی