آفتاب
همزمان با نخستین روز هفته؛

محدودیت ترافیکی در استان سمنان وجود ندارد/ خوش ییلاق شاهرودباز شد

محدودیت ترافیکی در استان سمنان وجود ندارد/ خوش ییلاق شاهرودباز شد

شاهرود - همزمان با نخستین روز از آخرین هفته پائیز تمامی راه های استان سمنان از جمله محورهای کوهستانی و مرتفع باز هستند و هیچ محدودیت ترافیکی در راه های این استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به سامانه ترافیک و حمل و نقل استان سمنان نشان می دهد هم اکنون ترافیک روان در محورهای استان در جریان است و تنها محورهای بازگشت از استان خراسان رضوی شامل میامی-شاهرود و سرخه-تهران کمی با افزایش تردد خودروها روبرو هستند اما ترافیک در تمامی این محورها روان است.

از آخرین وضعیت راه ها نیز خبر می رسد، محور شاهرود-خوش ییلاق-آزادشهر که در کیلومتر ۶۸ دچار انسداد بر اثر ریزش کوه شده بود هم اکنون کاملا باز است و تردد در هر دو مسیر رفت و برگشت به طور یک طرفه برقرار است.

محور شاهرود-آزادشهر در ساعات پایانی روز گذشته به علت ریزش کوه برای ساعاتی مسدود و حرکت به طول پنج کیلومتر از کنار گذر دوطرف صورت می گرفت که از روز شنبه و با تلاش عوامل راهداری این مشکل برطرف شده است.

هم اکنون محورهای شاهرود-توسکستان-گرگان، دامغان-دیباج-کیاسر، میاندشت-میامی و میامی-شاهرود و سرخه-تهران شلوغترین محورهای استان سمنان هستند و میانگین تردد در این محورها به طور میانگین بین ۶۵تا ۸۰ خودرو در ساعت گزارش می شود.

نگاهی به گزارش های هواشناسی نیز نشان می دهد احتمال بارش برف و باران در روز شنبه و یکشنبه برای غالب راه های استان سمنان بسیار اندک است و تنها بخش رضوان در شهرستان میامی و محورهای خوش ییلاق، توسکستان و فولاد محله ممکن است طی ساعات ابتدایی روز یکشنبه و شامگاه شنبه به دلیل برودت هوای زیر صفر درجه دچار یخزدگی و یا بارش برف احتماالی باشند.

توصیه همیشگی پلیس راهور استان سمنان به مسافران و هم استانی ها تردد با به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به خصوص در شش ماهه دوم سال است تا در صورت لزوم رانندگان بتوانند از این تجهیزات بهره گیرند.

با توجه به آغاز موج بازگشت مسافران تعطیلات ولادت باسعادت حضرت محمد(ص) از مشهد مقدس به سمت تهران و سایر شهرهای کشور پیش بینی می شود ترافیک در ساعات آتی به خصوص در محدوده ورودی و خروجی شهرهای استان سمنان کمی سنگین تر شود.

فاصله بین تهران تا مشهد یک هزار کیلومتر است که ۶۰درصد از این میزان در استان سمنان قرار دارد، همچنین باید تاکید کرد که ۹۰درصد از این مسیر در مناطق کویری قرار دارد که از لحاظ بصری بدون جلوه خاصی هستند و چشمان راکبان وسایط نقلیه را دچار خستگی و خواب آلودگی می کنند لذا استراحت به میزان ۱۵دقیقه پس از هر ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه رانندگی در راه های استان سمنان ضامن سفری ایمن است.

گفتنی است ۶۲درصد واژگونی های رخ داده در استان سمنان بر اثر خواب آلودگی بوده که ۶۰درصد از این تصادفات در ۳۰کیلومتری منتهی به شهرها رخ داده است.

کد N1579092

وبگردی