آفتاب

تدابیر روسیه برای خروج گروه‌های تروریستی از «حلب»

تدابیر روسیه برای خروج گروه‌های تروریستی از «حلب»

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است این کشور با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، خروج گروه‌های معارض مسلح سوری و خانواده‌هایشان از شهر حلب به ادلب را رصد خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، خبرگزاری‌های رسمی روسیه، امروز- پنجشنبه- به‌نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرده‌اند که بنا به دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، سربازان روس آماده همراهی کردن عناصر مسلح شورشی هنگام خروجشان از شهر حلب سوریه هستند.

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد، مقام‌های سوریه به عناصر شورشی و خانواده‌هایشان امان‌نامه داده‌اند که می‌توانند «در امنیت کامل» مناطق شرقی حلب را به سمت ادلب در شمال غرب این کشور ترک کنند.

طبق اعلام این وزارتخانه، مسکو با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، روند خروج معارضان سوری و خانواده‌هایشان را رصد خواهد کرد. این افراد قرار است با ۲۰ دستگاه اتوبوس سبز رنگ و ۱۰ دستگاه آمبولانس، از حلب خارج شوند.

طی روز گذشته که روند خروج گروه‌های تروریستی از حلب به دلایلی نامشخص به‌تعویق افتاد، مقام‌های ایرانی، روس و ترک رایزنی‌های دیپلماتیک گسترده‌ای در این خصوص انجام داده‌اند و قرار است این طرف‌ها، دو هفته دیگر نشستی سه‌جانبه در مسکو برای بررسی بحران سوریه تشکیل دهند.

 

کد N1578214

وبگردی