آفتاب
کوتاه

ذخیره دو هزار نمونه بندناف در آذربایجان شرقی

ذخیره دو هزار نمونه بندناف در آذربایجان شرقی

مسوول دفتر نمایندگی بانک سلول‏های بنیادی آذربایجان‏شرقی از افزایش 23 درصدی ذخیره بندناف خبر داد.عابدینی گفت: در استان نزدیک به دو هزار ...

دنیای اقتصاد– تبریز– سیما نیک‌رفتار:مسوول دفتر نمایندگی بانک سلول‏های بنیادی آذربایجان‏شرقی از افزایش 23 درصدی ذخیره بندناف خبر داد.عابدینی گفت: در استان نزدیک به دو هزار نمونه در ذخایر بند ناف بانک خون وجود دارد که این رقم در کل کشور 70هزار است.

وی افزود: این نمونه‏ها در موقع تولد در جفت‏ها از بیمارستان‏ها گرفته می‏شود و اگر شرایط سلول‏های بنیادی استخراج شده از بند ناف که حداقل 600 میلیون سلول است به دست بیاید در فریز نگهداری شده و در حدود 20 سال می‏توان از آن استفاده کرد.وی خاطرنشان کرد: سلول‏های بنیادی ذخیره شده خاصیت انتقال از فردی به فرد دیگر دارد به طوری که این انتقال از کشورهای خارجی منجر به هزینه 300 میلیونی خواهد شد و این مقدار در ایران دو میلیون و 400 است. مسوول دفتر نمایندگی سلول‏های بنیادی استان با بیان اینکه سلول‏های بنیادی می‏تواند 70 نوع بیماری را درمان کند، گفت: نمونه‏های بسیار زیادی در درمان قطعی لوسمی حاد و لنفاوی مزمن و همچنین درمان فلج مغزی اطفال در ایران وجود داشته است.

کد N1574588

وبگردی