آفتاب
امام جمعه زاهدان:

سردادن شعار مرگ بر آمریکا برای ملت ایران مساله ای اعتقادی است

سردادن شعار مرگ بر آمریکا برای ملت ایران مساله ای اعتقادی است

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سردادن شعار مرگ بر آمریکا برای ملت ایران یک مساله اعتقادی است که با تاسی از قرآن کریم و سیره پیامبر اکرم(ص) در 40 سال گذشته این شعار را سر می دهد.

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: آنچه ملت ایران به عنوان تعیین کننده خط مشی سیاست خارجی کشور می داند بیانات رهبر معظم انقلاب است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب سردادن شعار مرگ بر آمریکا را منطقی می دانند و در این عرصه دقیقا با امام راحل(ره) همگام هستند.
امام جمعه زاهدان افزود: منطقی که پشت این شعار قرار دارد این است که آمریکا سیاست کلی اش را بر حفظ منافع ملی و تامین امنیت داخلی خود بر پایه روحیه افزون طلبی و دست اندازی در دیگر کشورها استوار کرده و سیاست خارجی این کشور سلطه طلبانه است زیرا همواره شعار دموکراسی سر می دهد اما از حکومت های دیکتاتوری حمایت می کند.
آیت الله سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار آبان ماه با دانشجویان سخنان ارزنده ای در رابطه با آمریکا بیان کردند که مهمترین آن این است که دشمنی با آمریکا مربوط به زمان حال نیست و سابقه طولانی دارد زیرا تاریخ این کشور پر از خیانت به ارزش ها، فرهنگ ها و ملت هاست.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، دشمنی با آمریکا فقط مربوط به ایران اسلامی نیست و در خیلی از کشورها با توجه به آگاهی از سلطه گری و جنایات آمریکا امروزه دشمنی با این قدرت استکباری وجود دارد.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: ملت ایران با مردم آمریکا دشمن نیست بلکه مخالف سیاست های راهبردی دستگاه حاکمیتی این کشور هستند و شعار مرگ بر آمریکا علاوه بر کشورهای مختلف در صورت ادامه داشتن فشار بر مردم آمریکا در درون این کشور نیز سرداده خواهد شد.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: بدعهدی آمریکا در مساله برجام نمونه ای از سیاست خارجی سلطه جویانه آمریکاست و امروزه چهره بزک کرده و دروغین این کشور آشکار شده زیرا از طرفی شعار ترویج دموکراسی سر می دهد و سخن از آزادی می زند و از طرف دیگر از حکومت های دیکتاتوری مانند صهیونیست و سعودی با تمام وجود حمایت می کند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: در نیمه دوم قرن بیستم طراحی حدود 100 کودتای نظامی، دهها بار دست اندازی و اشغال نظامی بعضی از کشورها و تهدید و تحریم های مختلف و حمایت از داعش از جمله اقدامات آمریکا بوده است.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: وظیفه عموم مردم این است که نسبت به این رژیم اظهار تنفر کنند و شعار مرگ بر آمریکا سردهند.
آیت الله سلیمانی گفت: بعضی ها می گویند ارتباط با آمریکا حل کننده مشکلات کشور است در صورتی که سرنوشت کشورهایی که در این مسیر حرکت کردند مانند عراق و ترکیه می تواند الگوی خوبی برای ملت ایران باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ملتی که بیش از پنج سال آمریکا را در پشت دروازه های سوریه زمین گیر کرد و نزدیک به 40 سال است که غیرتمندانه شعار مرگ بر آمریکا سر می دهد باز هم با اقتدار در مقابل فشارهای اعمال شده از سوی این کشور ایستادگی می کند.
امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) به ارزش های والای این امام همام و تلاش ائمه برای آگاه سازی مردم از مساله غیبت پرداخت و گفت: هر انسانی که بمیرد و حضرت ولی عصر(عج) را نشناسد مرگش به جاهلیت بوده است.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
کد N1572164

وبگردی