آفتاب
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:

مجلس آماده اصلاح قوانین مزاحم تولید و صادرات است

مجلس آماده اصلاح قوانین مزاحم تولید و صادرات است

قزوین- رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس برای اصلاح قوانین دست و پاگیر و مزاحم در بخش تولید و صادرات آمادگی کامل دارند و منتظر پیشنهادات تولیدکنندگان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، داود محمدی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان قزوین که در سالن سازمان صنعت برگزار شد گفت: اگر بخواهیم تولیدکننده واقعی حمایت شود باید تقویت تولید داخلی و حمایت از صادرکننده در اولویت باشد.

وی اضافه کرد: برای اینکه صادرکننده ایرانی قادر به رقابت با دیگران باشد باید هزینه تولید خود را کاهش داده و کیفیت کالا را بالا ببرد و محصولاتی بازارپسند و بر اساس ذائقه مشتری تولید کند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای حضور در بازارهای جهانی باید تامین مواد اولیه با قیمت مناسب و بسرعت انجام شود و سودهای بانکی کاهش یابد تا تولیدکننده رغبت کار داشته باشد.

وی اضافه کرد: هرچند قرار بود از محل افزایش هزینه انرژی یارانه بخش صنعت و تولید تامین شود اما نتوانستیم این کار را انجام دهیم و مشکلات تولید بیشتر شد اما در همین شرایط عده ای با مدیریت توانای خود توانستند ضمن توسعه تولید به صادرات هم فکر کنند و موفق شوند.

محمدی تصریح کرد: وقتی شرایط تولید سخت است چگونه می توان انتظار داشت صنعتگر ما در این وضعیت با تولیدکننده خارجی که شرایط بسیار روانی دارد بتواند رقابت کند و به سود مناسب هم برسد.

رئیس کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: صبوری، ابتکار، نبوغ، خلاقیت تولیدکنندگان ما باعث شده تا بتوانیم در تحریم و تنگنای مالی با دیگران هم رقابت کنیم و به صادرات هم بیندیشیم و امروز حضور 30 صادرکننده موفق استان در این مراسم تنها بخشی از موفقیت های تولیدکنندگان استان است.

تولید راه برون رفت از مشکلات است

محمدی اضافه کرد: باید بپذیریم که تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کنونی توجه جدی به تولید است و اگر حمایت لازم صورت گیرد براحتی می توان صادرات یک میلیارد دلاری را در قزوین محقق کرد.

وی اضافه کرد: در پنج سال اینده بیش از 15 میلیون جوان کشور جویای کار خواهند بود که در شرایط خوشبینانه اگر بتوانیم با رویکرد دولت سالانه 800 هزار شغل ایجاد کنیم فقط 4 میلیون شغل جدید ایجاد خواهد شد.

محمدی گفت: 42 درصد جوانان کشور از بیکاری رنج می برند و اگر نتوانیم تولید را رونق داده و شغل ایجاد کنیم در سالهای اینده با چالش های جدی روبرو خواهیم شد.

وی اظهارداشت: در شرایط کنونی تولید واقعا یک جهاد و نبرد اقتصادی است و تولیدکنندگان مانند سربازان و فرماندهان این جنگ بخوبی در برابر رقبای توانای خارجی درخشیده اند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از تدوین لایحه برنامه ششم آماده پالایش و اصلاح برخی قوانین هستیم و از تولیدکنندگان انتظار داریم موانع تولید و قوانین مزاحم را شناسایی کرده و به نمایندگان منعکس کنند تا برای اصلاح آن اقدام کنیم.
 

کد N1571585

وبگردی