آفتاب
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

استاد یا دانشجویی که در خط دشمن بازی کند محلی جز مزدوری ندارد

استاد یا دانشجویی که در خط دشمن بازی کند محلی جز مزدوری ندارد

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر استاد یا دانشجویی خط غیر انقلابی در پیش گرفت هیچ محلی جز مزدوری ندارد و این افراد مستقیم یا غیر مستقیم حقوق بگیر دشمن هستند.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دیدار با نمایندگان تشکلهای دانشجویی دانشگاههای مشهد افزود: سر منشا همه فتنه ها و توطئه ها خارج از کشور است و در خیلی از موارد ابتدا صدا از رسانه های خارجی بلند می شود و برخی جریانها نیز دانسته یا ندانسته به آن کمک می کنند.
وی اظهار کرد: دشمن قصد دارد از مسائل و منکرات شرعی و ارزشهای دینی به عنوان سوژه ای برای دو قطبی کردن جامعه استفاده نماید و مردم را به دو دسته طرفدار ارزشها و ضد ارزشها تقسیم کند.
وی گفت: دشمن می خواهد با دو قطبی کردن جامعه رهبر معظم انقلاب را در یک قطب و دیگران را در قطب مخالف ایشان قرار دهد.
آیت الله علم الهدی افزود: دشمن قصد داشت از طریق موافقان و مخالفان برجام نیز این هدف خود را عملی کند که به شکست انجامید.
وی اظهار کرد: امروز دشمن دو قطبی کردن جامعه در زمینه مسائل ارزشی و ضد ارزشی را دنبال می کند لذا موضع گیری دانشجویان در مسایل نباید به صورتی باشد که به دو قطبی کردن جامعه تبدیل شود.
وی گفت: امروز روشن ترین فضاهای سیاسی در دانشگاه ها وجود دارد و این محیط مجهز به بصیرت سیاسی است که مرهون پیگیری شدید و پایمردی رهبر معظم انقلاب در این زمینه است و این بصیرت باید به پوسته های مختلف جامعه نیز منتقل شود.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه 16 آذر تنها سالگرد شهادت سه دانشجو یا سالگرد جنایت جنایتکاران در فضای مقدس دانشگاه نیست، افزود: 16 آذر ماه سالگرد جنبش دانشجویی می باشد و اگر آن حرکت در سال 1332 نبود استکبار چنین برداشت می کرد که با کودتای 28 مرداد کار ایران تمام شده است.
وی 16 آذر 1332 تا امروز را برای آمریکا به سقوط از ارتفاع بلند یا سقوط در یک چاه عمیق تشبیه کرد و گفت: جریان استکباری که دچار چنین سقوط فاحش شده است هیچگاه نمی تواند در تعامل عادی با کشور ما قرار گیرد.
وی اظهار کرد: جریان استکباری به رهبری آمریکا هیچگاه دست از سر ایران بر نمی دارد و از هر حرکت کم هزینه نسبت به فعالیتهای پرهزینه نظامی برای توطئه علیه ایران استقبال می کند.
مسئول شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاههای خراسان رضوی نیز گفت: خداوند در قرآن مبارزه با طاغوت را مقدم بر ایمان ذکر کرده است و این موضوع بیانگر آن است که تا وقتی طاغوت قدرت داشته باشد اجازه حرکت به ملتها را نمی دهد.
حجت الاسلام احمد ترابی افزود: اولین شرط برای تحقق ایمان، مبارزه با طاغوتهای جهانی است و عقب نشینی در برابر آنها هیچ نفعی برای ما ندارد.
در این مراسم نمایندگان تشکلهای دانشجویی شامل انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و دفاتر جامعه اسلامی دانشگاههای مشهد، دیدگاهها و نظرات خود را بیان کردند.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1570567

وبگردی