آفتاب
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم:

50 هزارمیلیارد ریال درصورت تصویب مجلس به اشتغال روستائیان اختصاص می یابد

50 هزارمیلیارد ریال درصورت تصویب مجلس به اشتغال روستائیان اختصاص می یابد

کرج - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به ارائه لایحه دو فوریتی اشتغال روستاییان و عشایر از سوی دولت به مجلس، گفت: منتظر تصویب این لایحه در مجلس برای اختصاص 50 هزار میلیارد تومان به منظور ارتقاء اشتغال در روستاها هستیم.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل رضوی روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات روستاهای شهرستان ساوجبلاغ در این شهرستان، گفت: دولت لایحه دو فوریتی تقدیم مجلس کرده تا برای اختصاص یک و نیم میلیارد دلار معادل 50 هزار میلیارد ریال برای توسعه روستاها و عشایر اقدام شود.
وی تصریح کرد: البته که نمایندگان مجلس به فوریت این لایحه رأی خواهند داد چرا که این مبلغ به صورت قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد در اختیار روستائیان قرار می گیرد زیرا نمایندگان مجلس در سخنرانی های خود همیشه خواستار رفع معضل بیکاری و توسعه اشتغال به ویژه در روستاها بوده اند.
وی گفت : در صورت تصویب این لایحه در سال 96 شاهد شکوفایی بسیار خوبی در روستاها خواهیم بود چرا که 6.28 درصد جمعیت و 10 درصد تحصیلکرده های کشور جمعیت روستایی هستند یعنی 1 میلیون و 34 نفر تحصیلکرده روستایی داریم که سرمایه های انسانی خوبی برای کشور محسوب می شوند.
رضوی همچنین بابیان اینکه روستاها سکونتگاه نیستند، گفت : این دیدگاه خوبی نیست و یکی از مشکلات استان البرز این بوده که آنرا خوابگاه می دانند‌ که باید این دیدگاه تغییر یابد.
رضوی گفت: دولت تدبیر وامید تنها دولتی بوده که بر تولید ثروت و اشتغال توجه داشته و هیچ یک از دولت های مستقر در ایران اینگونه دولتی را به خود ندیده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: دولت یازدهم به بحث تولید شغل و کاهش جمعیت شهرنشینی توجه ویژه ای داشته است.
وی به بحث اشتغالزایی روستاییان اشاره کرد و گفت: در این خصوص به هریک از استان ها 200 میلیارد ریال برای اشتغال روستاییان و یک هزار و 200 میلیارد ریال به کل کشور با نرخ 8 درصد از طریق بانک سینا اختصاص یافته است.
رضوی همچنین به اختصاص 500 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای 2 بانک کشاورزی و پست بانک اشاره کرد که به پرداخت وام با کارمزد پایین به روستاییان اقدام کرده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری افزود: صندوق کار آفرین و امید به عنوان یار و یاور روستائیان تسهیلاتی به میزان یک هزار میلیارد ریال برای ایجاد پروژه های کوچک اختصاص داده است.
شرکت کنندگان در این نشست در ادامه از دو واحد صنعتی روستایی، کارخانه تولید آرد و تولید گیاهان دارویی بازدید کردند.
صنایع دارویی گلچای و کارخانه تولید آرد اکبری از صنایع بزرگ روستایی کشور است.
ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار ساوجبلاغ گفت: در ادامه سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و همراهان وی، کلنگ پروژه کارخانه صنایع تبدیلی بسته بندی شرکت تعاونی توسعه عمران برغان و کلنگ اجرایی کمربندی راه برغان به طول یک کیلومتر برای حفظ بافت سنتی روستا با اعتبار اولیه 15 میلیارد ریال توسط اداره راه و شهر سازی به زمین خورد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
کد N1567141

وبگردی