آفتاب
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

موفقیت ایران در اوپک نتیجه حرکت در مسیر منافع ملی است

موفقیت ایران در اوپک نتیجه حرکت در مسیر منافع ملی است

شیراز- ایرنا- عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت ایران در اجلاس کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نتیجه حرکت دولت و وزارت نفت در مسیر استیفای منافع ملی و بهره گیری از پشتوانه کارشناسی است.

کوروش کرم پور حقیقی شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیشنهاد ایران و تصویب آن در اجلاس اوپک، حرکتی حساب شده از سوی وزارت نفت کشورمان بود که نه تنها قیمت نفت را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش داد بلکه کشورهای صادرکننده نفت افزایش تولید و صادرات این محصول از ایران را نیز پذیرفتند.
نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که یک دولت و یک وزارتخانه برنامه داشته باشد و به نظر کارشناسان اهمیت دهد، نتیجه اش این می شود که دنیا نظر و استدلال منطقی آن را می پذیرد.
کرم پور حقیقی گفت: با وجود آن که کشورهای صادرکننده نفت به تولید نفت نیاز دارند، با پیشنهاد ایران همراهی کردند و از تولید خود کاستند تا وضعیت بهتری در بازار نفت شکل گیرد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس افزود: موفقیت دست اندرکاران صنعت نفت ایران در شرایطی که برخی دشمنان ملت به دنبال کاهش تولید نفت ایران هستند، اقدامی بزرگ و اثرگذار است.
کرم پور حقیقی گفت: این اقدام بزرگ نتیجه هماهنگی های دولت و مجلس و در نظر گرفته شدن منافع ملی در برنامه ریزی ها و نادیده گرفتن منافع جناحی است که همه مردم ایران از نتیجه آن سود می برند.
وی ادامه داد: به عنوان نماینده و عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس به همه افرادی که در این موفقیت سهیم هستند، خسته نباشید می گویم و از آنها از صمیم قلب تشکر می کنم.
اعضای اوپک در صد و هفتاد و یکمین نشست خود در وین توافق کردند به مدت 6 ماه از ابتدای سال 2017 میلادی، روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید خود بکاهند و مجموع آن را به 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند که این توافق برای نخستین بار از سال 2008 میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام صورت می گیرد که پیشنهاد این موضوع از طرف ایران مطرح شد.
در این نشست اعضای اوپک در کنار کاهش تولید نفت اعضا، افزایش فروش نفت ایران روزانه تا 3.9 میلیون بشکه را پذیرفتند.
2027 / 1876
مصاحبه کننده: سیداحمد نجفی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
کد N1566435

وبگردی