آفتاب

قطع راه ارتباطی 15 روستای هشترود بر اثر برف و کولاک

قطع راه ارتباطی 15 روستای هشترود بر اثر برف و کولاک

تبریز - ایرنا - رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود گفت: راه ارتباطی 15 روستای شهرستان همچنان بر اثر برف و کولاک مسدود است.

علیرضا اوشال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در هشترود خاطرنشان کرد: برف و کولاک که از بامداد روز جمعه تا ظهر دیروز ادامه داشت باعث مسدود شدن راه ارتباطی 30 روستای این شهرستان با مرکز هشترود شده بود.
وی اعلام کرد: با همت و تلاش راهداران هشترود راه ارتباطی 15 روستا بازگشایی شد اما به خاطر وزش باد و کولاک همچنان راه ارتباطی 15 روستا مسدود است.
اوشال با بیان اینکه شهرستان هشترود یکی از مناطق کوهستانی، سردسیر و برف گیر استان است، اظهارکرد: تمامی نیروهای راهداری در حوزه استحفاظی این شهرستان و نیز در راهدارخانه های مرکزی و شهید محمدخواه در آماده باش کامل قرار دارند.
وی با اشاره به آمادگی کامل اداره راه و شهرسازی هشترود در عملیات راهداری زمستانی سال جاری افزود: ذخیره نمک به میزان کافی، تعمیر و تجهیز ماشین‌آلات راهداری زمستانی، هماهنگی و تعامل بسیار مطلوب با دستگاه‌های مربوطه از جمله پلیس راه، هلال احمر و اورژانس از جمله اقدام این اداره در طرح عملیات راهداری زمستانی است.
اوشال در ادامه اعلام کرد: کسانی که قصد مسافرت در این فصل را دارند قبل از خروج از منزل از ایمنی خودروی خود اطمینان حاصل کرده و زنجیر چرخ، لباس گرم، خوراک و سوخت کافی در خودرو به همراه داشته باشند.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان هشترود اظهارکرد: رانندگان و کاربران به ویژه اهالی روستاهای هشترود و نظرکهریزی در صورتی که قصد مسافرت دارند قبل از حرکت از وضعیت راه ها با تلفن گویای 141 یا با شماره تلفن های اداره راه و شهرسازی هشترود 52622129 041 - 04152626055 -52622288 041تماس حاصل کرده و بعد از مطمئن شدن از وضعیت راه ها اقدام به مسافرت کنند.
وی گفت: همکاران راهداری 24 ساعته آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه های ارتباطی شهرستان هستند.
اوشال خاطرنشان کرد: این اداره با 25دستگاه خودروی مختلف کار برف روبی حدود 894 کیلومتر راه ارتباطی تحت پوشش در این شهرستان را انجام می دهد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: امسال شاهد تردد روان و ایمن مسافران در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان هشترود باشیم.
اوشال، طول راه های روستایی در شهرستان هشترود را 710 کیلومتر اعلام کرد و گفت: محورهای برف گیر در راه های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان حدود 200 کیلومتر است.
هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: جلیل دین محمدی ** تنظیم کننده : پرویز انصاری ** انتشاردهنده: محمد رستگار
/3071/ 7486/6183
کد N1566130

وبگردی