آفتاب

امام جمعه سنندج: مردم را به صدقه جاری و وقف تشویق کنیم

امام جمعه سنندج: مردم را به صدقه جاری و وقف تشویق کنیم

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: مردم را باید به صدقه جاری و وقف تشویق و این سنت نیک را در جامعه فرهنگ سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج افزود: کارهایی مثل احداث بیمارستان، مدرسه و کمک به بیماران صعب العلاج، رضایت خدا و بندگان وی را به دنبال دارد؛ پس نسبت به این امور اهتمام ورزیم تا در دنیا و قیامت رستگار شویم.
وی با بیان اینکه 2 نوع عمل آثارش تا قیامت باقی خواهد ماند، اضافه کرد: صدقه جاری، وقف در راه خدا و انتقال علم و دانش به دیگران از جمله آنها است و بی شک این امور، خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد.
او ضمن بیان اینکه تلاش کنیم وقف را عمومی کنیم افزود: نباید در اموالی که وقف شده است خیانت کنیم بلکه باید با صداقت سرپرستی آن را عهده دار شویم.
ماموستا خدایی در ادامه گفت: از زمان و فرصتی که خدا به ما عطا کرده، به بهترین شیوه استفاده کنیم و کردار و رفتار خیر را در امور روزمره سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی ادامه داد: عُمر و زمان بسیار نفیس و ارزشمند است و باید از فرصت اندکی که در این دنیا داریم بهترین بهره را ببریم تا شرمنده روز محاسبه نباشیم.
امام جمعه سنندج، حلول ماه ربیع الاول و مولود پیامبر رحمت را تبریک گفت و از مردم خواست با شرکت در مجالس عرفانی و مولودی خوانی، یاد این شخصیت بزرگوار را گرامی بدارند.
امسال از 7 تا 16 آذر دهه وقف و شعار آن نیز 'همه واقف باشیم' است.
7355/6108/1772
**خبرنگار: وریا کرمی ** انتشاردهنده: مجید ملازاده
کد N1565205

وبگردی