آفتاب
تداوم بارش ها تا روز شنبه؛

بارش باران کردستان را فراگرفت/احتمال آبگرفتگی و کولاک در جاده ها

بارش باران کردستان را فراگرفت/احتمال آبگرفتگی و کولاک در جاده ها

سنندج - بارش باران پائیزی در استان کردستان از پنج شنبه شب آغاز شده است و پیش بینی می شود که این موج بارشی تا روز شنبه آسمان این استان را تحت تاثیر بارش برف و باران قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش باران از پنج شنبه شب در استان کردستان آغاز شده است و بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی این استان، پیش بینی می شود که این موج بارشی تا روز شنبه هفته آینده این بارش ها به صورت برف و باران ادامه داشته است.

بر اساس گزارش هواشناسی استان، این موج بارشی سراسر استان کردستان را فراگرفته است ولی پیش بینی های صورت گرفته حکایت دارد که در شهرستان های مریوان و بانه بیشترین بارش را طی دو روز آینده داشته باشیم.

این موج بارشی در شرایطی استان کردستان را در روزهای پایانی آذر ماه فراگرفته است که میزان بارش ها در پائیز سال جاری با کاهش جدی نسبت به مدت مشابه در سالهای گذشته مواجه شده است و این کاهش بارش ها باعث نگرانی کشاورزان کردستانی شده بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط و وضعیت جوی این استان طی امروز و فردا، بیان کرد: پیش بینی ورود این سامانه بارشی از ابتدای هفته جاری انجام شده بود و خوشبختانه امروز صبح پنج شنبه بارش باران در تمامی ایستگاه های هواشناسی در استان کردستان گزارش شده است.

محمدطالب حیدری بیان کرد: پیش بینی های صورت گرفته نشان می دهد که این موج بارشی تا روز شنبه هفته آینده در استان کردستان فعال خواهد بود و به همین دلیل احتمال آب گرفتگی معابر در درون شهرهای استان و همچنین کولاک در گردنه ها و جاده های برون شهری کردستان وجود دارد.

وی گفت: با گذشت زمان بر شدت بارش ها در استان کردستان افزوده می شود و پیش بینی های ما این است که طی ۲۴ ساعت آینده بارش ها افزایش یابد و به همین دلیل انتظار می رود که مدیران و مسئولان و همچنین خود مردم نیز آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان افزود: بررسی نقشه های پیش بینی های وضعیت هواشناسی نشان می دهد که در شهرستانهای مریوان و بانه بیشترین میزان بارش را طی دو روز آینده شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به شدت اوج بارش های مرتبط با این سیستم جوی، عنوان کرد: در بخشی های از اقلیم کردستان عراق به ویژه اربیل و موصل و همچنین زاگرس مرکزی، اوج بارش های مرتبط با این سیستم جوی را شاهد خواهیم بود.

حیدری با اشاره به وضعیت استان کردستان برای هفته آینده اظهار داشت: بارش ها در کردستان تدوام خواهد داشت و با خروج این سیستم از آسمان استان، انتظار داریم که سیستم های جدید بارشی وضعیت جوی این استان را تحت تاثیر قرار دهند.

وی عنوان کرد: از لحاظ دمای هوا نیز با توجه به بارش های خوب دمای هوا در استان کردستان طی روزهای آینده پایدار خواهد بود و از شدت سرمای که هفته قبل این استان را فرا گرفته بود نیز کاسته شده است.

در حال حاضر بارش باران در سراسر استان کردستان ادامه دارد و هم اکنون این بارش در سنندج مرکز استان نیز مشاهده می شود.

کد N1564195

وبگردی