آفتاب
برای مقابله با خطرات باران در استان؛

دستگاه های اجرایی خوزستان آماده باش شدند/درمان بیماران رایگان است

دستگاه های اجرایی خوزستان آماده باش شدند/درمان بیماران رایگان است

اهواز - استاندار خوزستان گفت: همه دستگاه های اجرایی استان برای مقابله با خطرات احتمالی بارش باران در حالت آماده باش قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران استان خوزستان با بیان اینکه برای برخی مناطق در استان خوزستان پیش بینی بارش ۲۷۰ میلی‌متر و برخی دیگر بارش بیش از ۱۵ یا ۱۷ میلی‌متر باران شده است، عنوان کرد: همه دستگاهای اجرایی در آماده باش کامل خواهند بود و از هم اکنون برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه، برخی تجهیزات در مناطق پیش بینی شده مستقر شوند.

وی ادامه داد: برای تسهیل خدمت رسانی به شهرهایی که احتمال وقوع سیل در آنها وجود دارد تقسیم بندی هایی انجام شده است که در این تقسیم بندی، شرکت مناطق نفت خیز جنوب شهرهای اندیکا و لالی، بنیاد مسکن شهرهای ایذه و باغملک، شرکت جهاد نصر شهر بهبهان و شرکت توسعه نیشکر شهرهای شوشتر و گتوند را تحت پوشش خدمت رسانی خود قرار خواهند داد

شریعتی با بیان اینکه از هم اکنون همه تجهیزات باید در محل های تعیین شده مستقر شوند، گفت: آبفا، سازمان آب و برق، مراکز درمانی، اداره راه و شهرسازی، شهرداری ها همه و همه در آماده باش کامل خواهند بود تا کمترین خطر و زحمت متوجه مردم خوزستان شود.

وی با تصریح به اینکه سازمان آب و برق باید میزان آب پشت سد را پیش بینی کند، گفت: علاوه بر این، باید میزان بارش را پیش بینی کرده تا در صورت نیاز آب از پشت سد را رها سازی کند تا در شرایط غیرقابل کنترل مجبور به رها سازی آب نشویم در این غیر این صورت ممکن است به مزارع و برخی روستاها آسیب وارد شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: باتوجه به هماهنگی های انجام شده، تاکید می شود همه بیماران تنفسی که پس از بارش باران به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می کنند به صورت رایگان درمان شوند.

شریعتی با بیان اینکه همه فرمانداران باید به صورت مرتب و لحظه ای گزارش های خود را به استانداری اعلام کنند، گفت: همه فرمانداران، بخشداران و دهیاران به صورت آماده باش در محل کار خود حضور داشته باشند و حق ترک شهر یا روستای خود را تا اعلام زمان عادی ندارند. مدیران کل نیز همه باید در خوزستان حضور داشته باشند و موارد را به صورت دقیق و لحظه ای پیگری کنند.

وی با بیان اینکه روستائیان و عشایر استان خوزستان تا حد امکان از حضور محل های در معرض سیل فاصله گرفته و تمهیدات لازم را برای مقابله با آن را داشته باشند، افزود:  مجموعه استانداری و سایر دستگاه های تابع در آماده باش کامل هستند تا کمترین آسیب و خسارت به شهروندان روستاییان وارد آید اما اعلام می کنیم که همه باید در آمادگی کامل باشند.

شریعتی در ادامه اظهار داشت: به منظور آبرسانی به مناطق صعب العبور از هم اکنون آب شرب به مقدار کافی ذخیره سازی شود تا از این لحاظ با مشکلی مواجه نشویم.

استاندار خوزستان در پایان گفت: امیدواریم با این بارش مشکلی که کشاورزان و برخی شهرها و روستاها از نظر آب داشتند برطرف شده و برکات الهی بر ما نازل شود.

کد N1564186

وبگردی