آفتاب

هفته قرآن و عترت در 10 استان کشور برگزار می شود

هفته قرآن و عترت در 10 استان کشور برگزار می شود

کرمان - ایرنا - مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هفته قرآن و عترت امسال در 10 استان کشور برگزار می شود.

به گزارش ایرنا اصغر امیرنیا روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی گسترش فعالیت های قرآنی استان کرمان افزود: هفته قرآن و عترت سال گذشته در هشت استان برگزار شد و برنامه های آن بر پایه تولید آثار هنری و ادبی است.
وی بیان کرد: این برنامه در استان هایی برگزار می شود که آسیب پذیرتر هستند و همچنین اقوام و مذاهب مختلفی در آنها وجود دارد تا سبب تقویت وحدت شود.
وی گفت: جریان سازی قرآنی و هم افزایی دستگاه ها در استان از جمله اهداف برگزاری هفته قرآن و عترت است و همه دستگاه ها مکلف هستند در راستای ترویج فرهنگ قرآنی حرکت کنند.
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: براین اساس نخستین هفته قرآن و عترت در کرمان از 10 تا 16 بهمن امسال با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و موسسات فرهنگی قرآن و عترت برگزار می شود.
وی تصریح کرد: هفته قرآن و عترت در دولت تدبیر و امید برنامه ریزی شده و جای این هفته در برنامه های داخلی و خارجی خالی بود.
امیرنیا با بیان اینکه رابطه جامعه دینی ما با جامعه هنری ضعیف است گفت: باید ارتباط اصولی با معرفت افزایی برای هنرمندان ایجاد کنیم تا به مفاهیم قرآنی رجوع کنند و ارتباط بین جامعه هنری و دینی برقرار و تقویت شود.
وی تاکید کرد: فعالیت های قرآنی باید استمرار داشته باشد و به ماه های رمضان، محرم و صفر محدود نشود.
وی افزود: همانطور که فرهنگ راهپیمایی اربعین نهادینه شده است باید فعالیت های قرآنی را در طول سال داشته باشیم.
این مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: جذب هنرمندان در رشته های مختلف مانند صنایع دستی و هنرهای تجسمی به سمت فعالیت های قرآنی و فعال شدن اقتصاد هنر قرآنی باید در هفته قرآن و عترت دنبال شود.
وی بیان کرد: با ایجاد گفتمان قرآنی و جریان سازی و فراگیری قرآنی، رفع شبهات مورد توجه قرار گیرد.
امیرنیا با اشاره به حضور خیران فراوان در استان کرمان گفت: لزوم حضور خیران در فعالیت های قرآنی و چاپ و نشر قرآن احساس می شود.
وی تاکید کرد: فعالیت های موسسات قرآنی بسیار مهم است و باید از این موسسات استفاده بهینه و فعالیت های قرآنی هدفمند شود.
وی اطلاع رسانی عمومی به مردم را از دیگر اهداف برگزاری هفته قرآن و عترت ذکر کرد و گفت: با مراجعه به قرآن و توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه را می توان برطرف کرد.
امیرنیا افزود: توسعه و ترویج قرآن به فرد یا یک دستگاه محدود نیست و همه کسانی که دل در گرو اسلام دارند و می خواهند تمام وجود خود را در اختیار قرآن قرار دهند باید در این زمینه فعالیت کنند.
این نشست با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، جمعی از مدیران و فعالان قرآنی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.
همچنین در این نشست از پوستر هفته قرآن و عترت رونمایی شد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: مجید ملازاده
7437/3028/1772
کد N1561619

وبگردی