آفتاب
سر تیم ملی فوتبال عراق کلاه رفت؛

دادگاه «کاس» به نفع فدراسیون فوتبال عربستان رای داد

دادگاه «کاس» به نفع فدراسیون فوتبال عربستان رای داد

دادگاه بین المللی ورزش با رد رای فیفا اعلام کرد دیدار تیم های ملی فوتبال عربستان و عراق در کشور عربستان برگزار می شود نه زمین بی طرف.

به گزارش خبرنگار مهر، دعوای فدراسیون های فوتبال عراق و عربستان از جایی شروع شد که سعودی ها اعلام کردند برای بازی با عراق به ایران نمی آیند. با تصمیم فیفا، ایران میزبان مسابقات خانگی عراق در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روسیه شده بود.

عربستان به دنبال برگزاری بازی رفت این مسابقه در کشوری به جز ایران بود. عراقی ها اعلام کردند تنها در صورتی در کشوری بی طرف با عربستان بازی می کنند که بازی برگشت هم در عربستان برگزار نشود.

در نهایت فیفا اعلام کرد هم بازی رفت و هم بازی برگشت در کشوری بی طرف برگزار خواهد شد. دیدار رفت در مالزی با نتیجه ۲ بر یک به سود عربستان خاتمه یافت تا دیدار برگشت بنا به ادعای فیفا و مسئولان فوتبال عراق، در کشوری به جز عربستان برگزار شود.

با این حال، دادگاه بین المللی ورزش (کاس) با صدور حکمی با رد حکم فیفا اعلام کرد بازی برگشت در کشور عربستان برگزار خواهد شد.

عبدالخالق مسعود رئیس فدراسیون فوتبال عراق هم این رای را «ظلمی آشکار» در حق تیم ملی این کشور دانست تا جنجال دو کشور وارد ابعاد تازه تری شود.

کد N1560647

وبگردی