آفتاب

تشکیل پرونده پزشک خانواده برای 60 درصد جمعیت آذربایجان شرقی

تشکیل پرونده پزشک خانواده برای 60 درصد جمعیت آذربایجان شرقی

تبریز - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به موفقیت طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید گفت: برای 60 درصد از جمعیت استان آذربایجان شرقی شامل بیش از دو میلیون نفر پرونده فعال پزشک خانواده تشکیل شده است.

محمدحسین صومی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: تاکنون همه ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت با برخورداری از حدود 1 میلیون و 120 هزار نفر و 70 تا 80 درصد جمعیت شهرهای زیر 50 هزار نفر به مراکز درمانی دعوت و برای آن ها پرونده پزشک خانواده تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: جمعیت تبریز و 4 شهر بزرگ استان سرشماری و کار دعوت آن ها به مراکز درمانی در حال انجام است به طوری که بیش از 40 درصد جمعیت حاشیه شهر تبریز و 20 درصد جمعیت مراکز این شهر تحت پوشش مراکز درمانی قرار گرفته اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه انتظار می رود تا پایان سال 96 همه جمعیت استان برای تشکیل پرونده به مراکز درمانی دعوت شوند، یادآوری کرد: برای افراد پس از دعوت به مراکز درمانی تحت پوشش، پرونده سلامت به صورت الکترونیکی پر می شود.
صومی ادامه داد: 20 مجتمع سلامت در مجموعه شهر تبریز وجود دارد که 3 تا 5 مرکز سلامت تحت پوشش هر کدام از آن هاست و در هر یک از این مراکز به ازای 3 هزار و 500 تا 4 هزار نفر یک پزشک در نظر گرفته می شود.
وی گفت: این پزشکان تا ساعت 3 بعد از ظهر در مراکز بهداشتی و درمانی حضور دارند و هر روز به 10 خانوار مراجعه کننده یا افراد دعوت شده خدمات درمانی ارایه می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه با ساماندهی خدمات سلامت در قالب پزشک خانواده، افراد و خانواده آن ها می توانند به هنگام بیماری برای کنترل و درمان به پزشک خانواده خود مراجعه کنند و در صورت صلاحدید پزشک خانواده، آن ها به سطوح 2 یا 3 برای دریافت خدمات درمانی ارجاع می شوند.
صومی، کاهش هزینه های درمانی و برخورداری از پرونده الکترونیک سلامت و حامی پزشک را از مزایای طرح پزشک خانواده و ارجاع بیماران به مراکز درمانی سطوح 2 و 3 اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، وی یادآوری کرد: ساماندهی کل حوزه بهداشت از اواخر تیر ماه امسال تمام شده و در گام اول روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، در گام بعد شهرهای 20 تا 50 هزار نفر و سپس کلان شهرهای تبریز و 4 شهر استان سرشماری شدند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
کد N1556440

وبگردی