آفتاب
هشدار رئیس دادگاه انقلاب گنبدکاووس:

10 سال زندان در انتظار معتادان شیشه و هروئین اگر برای بار چهارم دستگیر شوند

10 سال زندان در انتظار معتادان شیشه و هروئین اگر برای بار چهارم دستگیر شوند

گنبدکاووس - ایرنا - رئیس دادگاه انقلاب اسلامی گنبدکاووس با اشاره به قوانین جدید مجازات اسلامی درحوزه موادمخدر گفت: دراین قانون اگر معتادان به ماده مخدر شیشه و هروئین برای بار چهارم دستگیر شوند، 10 تا 15 سال مجازات حبس در انتظار آنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حجت الله قربانی روز چهارشنبه درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس که با حضور فرماندار ویژه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: این قانون هیچ تبصره و استثنایی ندارد و حتی اگر مجموع مواد کشف شده از معتادان در چهار مرحله به یک گرم هم نرسد، این قانون اجرا می شود.
وی افزود: یکی دیگر از قوانین حوزه مواد مخدر در قانون جدید مجازات اسلامی، مجازات حبس حداقل دو سال برای تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر است که مجازات جایگزین نیز ندارد.
حجت الاسلام قربانی با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه و درمانی بیشتر درحوزه موادمخدر، اضافه کرد: در بررسی های انجام شده دراین شهرستان، بیشتر معتادان دستگیر شده دارای تحصیلات زیر دیپلم و دچار فقر مادی و فرهنگی هستند.
وی تصریح کرد: بیشتر مکان های توزیع مواد مخدر و معتادان در مناطق حاشیه ای شهر قرار دارند که باید فعالیت های حوزه پیشگیری و درمان و مبارزه در این مناطق متمرکز شود.
رئیس دادگاه انقلاب اسلامی گنبدکاووس همچنین برضرورت راه اندازی مرکز دولتی ترک اعتیاد در این شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: بسیاری از معتادان و خانواده های آنان که از طبقات آسیب پذیر نیز هستند، هزینه ترک اعتیاد در مراکز خصوصی را ندارند.
حجت الاسلام قربانی گفت: این معتادان درصورت دستگیری و زندانی شدن، هزینه های زیادی بر دولت تامین می کنند و اگر معتادی برای بار چهارم دستگیر شود به 10 تا 15 سال حبس محکوم می شود که علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین نگهداری بر دولت، پیامدهای زیانباری نیز بر خانواده های آنان می گذارد.
وی افزود: مسئولان باید به فکر راه اندازی مرکز ترک اعتیاد دولتی در این منطقه باشند و با اقدامات پیشگیرانه و درمانی موثر درمناطق آلوده و آسیب پذیر، حتی المقدور از زندانی شدن افراد معتاد جلوگیری نمایند.
حجت الاسلام قربانی همچنین برلزوم برخورد جدی با عوامل اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر تاکید کرد و اظهار داشت: در موضوع مبارزه با مواد مخدر، با گرفتن چند معتاد و خرده فروش ره به جایی نخواهیم برد.
وی تصریح کرد: امروز معضل اعتیاد و مواد مخدر که هر روز رو به افزایش است، به تهدیدی جدی برای از بین بردن بنیان خانواده و اجتماع تبدیل شده و ریشه بسیاری از جرائم دیگر از جمله سرقت ها و طلاق ها است.
این مقام مسئول به کنایه گفت: امروز شبکه نامرئی توزیع مواد مخدر به صورت معجزه آسا، نیاز روزانه تمام معتادان را تامین می کند اما ما درحوزه مبارزه چکار کردیم؟
شهرستان گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
کد N1552535

وبگردی