آفتاب

اختصاص 245 میلیون دلار و 199 میلیون یورو تسهیلات صندوق توسعه ملی به لرستان

اختصاص 245 میلیون دلار و 199 میلیون یورو تسهیلات صندوق توسعه ملی به لرستان

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت:245 میلیون دلار و 199 میلیون یورو تسهیلات صندوق توسعه ملی در هفته جاری به این استان اختصاص بافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان در محل سالن جلسات استانداری افزود: از این میزان 199 میلیون یورو برای ساخت کارخانه لاستیک سازی در خرم آباد اختصاص یافته که این کارخانه با 10 هزار و 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری قرار است دهه فجر 97 به بهره برداری برسد.
وی اظهار کرد: همچنین نیروگاه 500 مگاواتی خرم آباد نیز پس از هشت سال تعطیلی با دریافت 196 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی، راه اندازی می شود.
استاندار لرستان تاکید کرد که 17.5 میلیون دلار نیز از صندوق توسعه ملی به کارخانه سیمان سفید ازنا و 32 میلیون دلار به داروسازی باید افلاک تخصیص داده شده است.

***آغاز بسیاری از طرح های نیمه کاره در لرستان
بازوند اضافه کرد: بسیاری از طرح های نمیه کاره استان در دولت یازدهم از سرگرفته شده که از جمله کارگاه سد تاج امیر نورآباد پس از 12 سال تعطیلی در حال حاضر به صورت شبانه روزی فعال است.
وی تعیین تکلیف صنایع غذایی گهر و پارسیلون را از اقدامات انجام شده در دولت دکتر روحانی عنوان کرد و افزود: 32 هکتار گلخانه دیناروند خرم آباد نیز پس از هشت سال تعطیلی در حال کاشت است و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.
استاندار لرستان با بیان این که برخی مطالبات اقتصادی مردم استان به مطالبات اجتماعی تبدیل شده بود، ادامه داد: مجتمع کشت و صنعت لرستان نمونه این مطالبات است که علیرغم حواشی ایجاد شده، راه اندازی شد.
بازوند با بیان این که برجام علاوه بر اینکه شاخ و ابهت آمریکا را در اجتماع جهانی علیه ایران شکست، نتایج مطلوب اقتصادی در لرستان داشت اضافه کرد: یک شرکت هلندی اجرای 40 هکتار گلخانه در کشت و صنعت را تقبل کرده که 10 هکتار آن آماده شده و تجهیزات بلوکه شدن فولاد ازنا نیز وارد کشور شده و در حال نصب است که به زودی این کارخانه توسط وزیر کشور راه اندازی می شود.

***وجود ظرفیت های خالی بسیار در لرستان/ توجه ویژه دولت به استان
استاندار لرستان با بیان اینکه تاکید رئیس جمهوری بر معیشت، اشتغال و رفع بیکاری است، گفت: ظرفیت های خالی بسیاری در استان وجود دارد که راه اندازی انها با محوریت اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته است.
بازوند با اشاره به رشد کاهشی نرخ بیکاری در لرستان افزود: دولت توجه ویژه ای به استان دارد و تاکنون اقدامات مثبتی برای جبران عقب ماندگی های زیرساختی انجام داده است.
وی با اشاره به اجرای طرح بهسازی فرودگاه خرم آباد با 630 میلیارد ریال اعتبار، بیان کرد: امسال یکهزار و 500 میلیارد ریال برای راه آهن خرم آباد - دورود - بروجرد از محل فروش سهام خوزستان تامین شده و هم اکنون این پروژه با بیش از 900 نفر در حال اجرا است.
استاندار لرستان اظهار کرد: همچنین از مجموع 153 کیلومتر خطوط ریلی استان تاکنون 125 کیلومتر بهسازی شده که هزینه هر کیلومتر بهسازی، 12 میلیارد ریال است.
بازوند همچنین ابراز امیدواری کرد آزادراه خرم آباد - بروجرد اراک نیز تا پایان سال 96 و یا ابتدای سال 97، بهره برداری شود.

***اعلام امادگی عموم مردم لرستان برای اسکان زائران اربعین حسینی
استاندار لرستان همچنین با اشاره به حال و هوای اربعین حسینی در کشور گفت: مردم مهمان نواز این استان به صورت ویژه در اسکان و پذیرایی زائران اربعین حسینی مشارکت دارند.
بازوند بیان کرد: لرستان در ایلام، مهران، نجف و کربلا ستاد دارد و روزانه 15 هزار پرس غذا در ستاد مهران به زائران عرضه می کند.
وی با تقدیر از اقدامات سپاه پاسداران در این راستا گفت: مردم استان شماره تلفن های ارتباطی خود را به ستاد اربعین ارائه و آمادگی خود برای پذیرش زائران را اعلام کرده اند.
وی گفت: مردم استان از ستاد اربعین خواسته اند در صورت پر بودن ظرفیت ستاد و موکب های بین راهی، آنان را برای استقبال و پذیرایی از زائران انتخاب نمایند.
7269/6060
خبرنگار: الهام بابایی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
کد N1551570

وبگردی