آفتاب

سخنگوی قوه قضائیه خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده شهرداری شد

سخنگوی قوه قضائیه خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده شهرداری شد

ایلنا: سخنگوی قوه قضائیه گفت: از آقای جعفری دولت‌آبادی می‌خواهیم رسیدگی به پرونده شهرداری را تسریع کنند و در صورتی که هر فرد و شخصیتی جرم مرتکب شده بود با ضوابط قانونی به آن رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در صدوچهارمین نشست خود با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: آنچه به مناسبت این ایام شاهدیم از شوق و شور محبین آل محمد است و آن ستودنی است.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا گفت: آنچه در ماه‌های اخیر به ویژه در هفته گذشته در آمریکا رخ داد یک پرده‌برداری از واقعیت شیطان بزرگ بود که مسئولان آمریکا آن را عقب زدند.

وی با اشاره به مناظره‌های دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا ترامپ و هیلاری کلینتون گفت: آنچه بر زبان آنها جاری شد خجالت‌آور است و هر فردی که در عالم ادعای بزرگی می‌کند و می‌خواهد به چنین آدم هایی متوسل شود جای تعجب دارد و خجالت‌آور است برای آنها که آمریکا را کدخدا می‌دانند و می‌خواستند مشکلات را آنها حل کنند.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: کسانی که سر بر آستان شیطان بزرگ دارند چگونه می‌خواهند برای حل مشکلات جهانی و خود از آنها کمک بگیرند. امام سجاد (ع) می‌گوید اگر فرزند نیازمندی از نیازمند دیگر کمک بخواهد این سفاهت است و کسانی که می خواهند به سوی آمریکا دست دراز کنند برای اینکه مشکل خود و جهان را حل کنند این مصداق سفاهت است.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به بحث حقوق‌های نجومی گفت: چند ماه از این موضوع گذشته و مردم به حق انتظار دارند تا نظام، مجلس و قوه قضائیه اقدامات لازم را انجام دهند تا اگر جرمی واقع شده قوه قضائیه وارد شود و دولت و دستگاه‌های مربوطه اقدام لازم را به عمل آورند.

او افزود: دولت به قوه قضائیه اعلام کرد که در حال بررسی موضوع است همچنین قوه قضائیه منتظر است تا بررسی‌های دولت انجام شود و تا امروز از ناحیه دولت موردی به قوه قضائیه ارائه نشده است.

محسنی اژه‌ای گفت: دیوان محاسبات و اقدامات خوبی در زمینه بررسی حقوق های نجومی داشته و گزارشی به مجلس ارائه کرده است و همچنین در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی رئیس دیوان محاسبات حضور یافت و اعلام کرد که گزارشی تا پایان آبان ماه در این زمینه ارائه می‌شود و تصمیم‌گیری در رابطه با اینکه چه کسانی باید پول خود را مسترد کنند اتخاذ می‌شود و از قوه قضائیه و دستگاه‌های مربوطه تقاضا داشتند تا پایان ماه جاری صبر کنند.

وی با بیان اینکه تا امروز از ناحیه دیوان محسابات به قوه قضائیه اعلام جرمی نشده است، گفت: اگر دیوان محاسبات تشخیص دهد که افراد جرمی مرتکب شدند به قوه قضائیه ابلاغ می کنند و مقرر شده دادستان کل کشور بحث حقوق‌های نجومی را پیگیری کنند و گزارش خود را در این باره تقدیم کردند که پس از ملاحظه قوه قضائیه به دادستان کل کشور ارجاع شده است.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: از سازمان بازرسی کل کشور خواسته شد از لیست‌هایی که اعلام کردند در مورد نوع جرم و به صورت مشخص گزارشی قانونی با استناد به مواد قانونی مبنی بر جرم افراد ارائه دهند و این لیست به دادستان تهران ارسال شده و از ناحیه دادستانی نامه نگاری‌ها انجام شده است.

او افزود: دولت گزارشی به قوه قضائیه ارائه نداده اما اقداماتی برای آینده در این راستا صورت گرفته است.

او با بیان اینکه برخی سازمان‌ها به صورت موردی از افرادی که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند را به قوه قضائیه اعلام کرده است گفت: سازمان اطلاعات سپاه حدود شش مورد و سازمان بازرسی حدود دو مورد را اعلام کردند که به شعبه بازرسی ارجاع شده است و در مقام احضار و رسیدگی هستند.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به بحث واگذاری املاک نجومی در شهرداری تهران گفت: پس از اینکه بازرسی کل کشور به پرونده ورود کرد زمانی که گزارش این دستگاه تمام نشده بود گزارشی منتشر شد که انتشار اسناد محرمانه جرم تلقی می‌شود و برخی به این مسئله انتقاد داشتند که چرا فردی را که از ستاد پرده‌برداری  کرده با او برخورد شده است که باید گفت با افشای ستاد برخورد نشده است بلکه انتشار سند محرمانه برخورد کرده‌ایم.

او تاکید کرد: مسئله شهرداری در حال بررسی است و دادستان کل کشور موظف است که این کار را دنبال کند و گزارش خود را ارائه داده است.

او ادامه داد: از دادستان کل کشور تقاضا داریم در مورادی که جرم واقع شده بدون هیچ اغماض و با دقت و سرعت بیشتری رسیدگی شود و از آقای جعفری دولت‌آبادی می‌خواهیم که پرونده شهرداری را تسریع کنند و هر فرد و شخصیتی که جرم مرتکب شده بود با ضوابط قانونی به آن رسیدگی شود.

کد N1549397

وبگردی