آفتاب
حجت الاسلام قرائتی:

قم باید در کشور الگو باشد/ سایت خنده حلال راه‌اندازی شود

قم باید در کشور الگو باشد/ سایت خنده حلال راه‌اندازی شود

قم - رئیس ستاد اقامه نماز گفت: قم به دلیل اینکه مهمترین شهر شیعی جهان است باید در کشور الگو باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی در دومین اجلاس استانی نماز که قبل از ظهر پنج‌شنبه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و تعدادی از مسئولان در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: مدیر خوب به کارهایی که نکرده باید نگاه کند، نه این که به کارهایی که تاکنون انجام داده که در این صورت مغرور می‌شود.

وی ادامه داد: کارهایی در خصوص نماز صورت گرفته اما باید دید بودجه نماز در کشور و موسیقی چه میزان است و این دو را مقایسه کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان داشت:‌ متأسفانه وضع اقامه نماز در جامعه خوب نیست. باید ببینیم تاکنون چند رکعت نماز باتوجه و تمرکز در طول عمرمان خوانده‌ایم.

وی افزود: نبود مسجد و نمازخانه در برخی شهرک‌ها و مشخص نبودن گنبدی از مسجد در تهران به دلیل وجود ساختمان‌های بلند شایسته نیست.

حجت الاسلام قرائتی عنوان کرد: محور برنامه‌های نماز باید در قم باشد زیرا این شهر اسلام شناس زیادی دارد که می‌تواند برای برنامه‌ریزی‌های بهتر مؤثر باشد.

وی افزود: وضعیت ذکات در کشور خوب نیست، عده‌ای از کشاورزان عنوان کرده‌اند که در منبرها از پرداخت ذکات برای ما صحبت نشده است، صحبت از جهاد کردند و ما نیز فرزندان خود را به جبهه‌های جنگ فرستاده‌ایم.

هزاران مسجد در کشور امام جماعت ندارد

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: هزاران مسجد در کشور امام جماعت ندارد در حالی که قرآن کریم می‌گوید هجرت واجب است و باید برای این کار عده‌ای  هجرت کنند.

وی در ادامه ابراز داشت: قرآن در همه موضوعات مطلب دارد و نباید ما به کارهایی که می‌کنیم قانع باشیم باید نگاهمان به کارهایی باشد که انجام نشده است، باید قم از هر لحاظ در کشور نمونه باشد زیرا مهمترین شهر شیعه در زمین است و در این شهر ده‌ها هزار روحانی زندگی می‌کنند حتی خیابان‌های این شهر باید با مکان‌های دیگر متفاوت باشد.

حجت الاسلام قرائتی در ادامه با بیان اینکه ما باید مردم را بخندانیم ابراز کرد: خداوند هم می‌خنداند و هم می‌گریاند و ما نیاز داریم در کشور سایت خنده حلال داشته باشیم تا در آن کسی در جای دیگر بخاطر خنده گمراه نشود.

وی افرود: ما از سایت خنده حلال و هنر غفلت داشته‌ایم و انسان‌هایی که فکر می‌کرده‌ایم نااهل هستند سراغشان نرفتیم و از فرصت‌ها استفاده نکردیم.

کد N1546739

وبگردی