آفتاب

نخست‌وزیر بریتانیا به هند سفر می‌کند

نخست‌وزیر بریتانیا به هند سفر می‌کند

نخست‌وزیر بریتانیا طی روزهای آینده در راس یک هیات تجاری به هند سفر می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا در روز‌های آتی، یک گروه عمده از رهبران کسب‌وکار و تجارت را در سفر به هند رهبری می‌کند.

این نخستین سفر ترزا می به خارج از اتحادیه اروپا از زمان رای به برگزیت بوده و با هدف فشار برای تجارت بیشتر با اقتصاد‌های عمده نوظهور جهانی انجام خواهد گرفت.

در حالی که دولت می هنوز نمی‌تواند مذاکرات با طرف هندی را برای دستیابی به معاهدات تجاری به انجام رساند، ناظران اعلام کرده‌اند که وی می‌خواهد، پیامی را در رابطه با تمایل بریتانیا به برقراری توافق‌های دوجانبه خارج از اتحادیه اروپا، به کشور‌های دیگر ارسال کند.

می قرار است تا پس از ورود به دهلی نو در عصر روز یکشنبه، در کنفرانسی با حضور صنعتگران هندی حاضر شده و با آنها صحبت کند. این کنفرانس با حضور «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند برگزار می‌شود که تا کنون اعلام کرده که تمایل دارد تا روابط دوجانبه با لندن را گسترش دهد.

مودی و می، چند روز قبل  تلفنی با یکدیگر صحبت کردند.

«ویکاس سواروپ» سخنگوی وزارت خارجه هند در رابطه با این تماس تلفنی گفت: «هر دو رهبر توافق کردند که ظرفیت‌های گسترده‌تری برای تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه در همه بخش‌ها وجود داشته باشد که این همکاری‌ها به حوزه‌های علم و فناوری، تجارت و سرمایه‌گذاری مرتبط می‌شود.»

می در این سفر با ده‌ها تاجر همراه خواهد بود. این تجار از جمله شامل «جیمز دایسون»، مخترعی که از حامیان سرسخت کارزار خروج از اتحادیه اروپایی بوده است، می‌شود.

 

 

 

کد N1541778

وبگردی