آفتاب
معاون اوقاف کشور:

نجات مردم از گمراهی و جهالت مهمترین هدف قیام امام حسین بود

نجات مردم از گمراهی و جهالت مهمترین هدف قیام امام حسین بود

گنبدکاووس - ایرنا - معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف کشور با بیان اینکه نجات مردم از گمراهی و جهالت مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) بود، گفت: در آن زمان از اسلام فقط نام آن باقی مانده بود و مردم به خاطر جهالت و گمراهی اسیر دنیا شده بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی حاتمی صبح جمعه درمراسم دعای ندبه درجمع مردم گنبدکاووس افزود: امام حسین برای نجات اسلام و مردم حاضر شد با 70 نفر از خانواده و اصحاب خود خون خویش را نثار کند.
معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: جامعه ای که فقط نام اسلام را داشته باشد، کافر است همانگونه که در زمان امام حسین مردم کافر شده و امام زمان خویش را رها کرده بودند.
وی تصریح کرد باید مراقب بود تا دنیا ما را گمراه نکند و امام زمان خویش را تنها نگذاریم.
وی خاطرنشان کرد دور شدن مردم از اسلام، کفر فرهنگی است که بسیار خطرناک است.
معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین گفت ممکن است مردم کفر اقتصادی و سیاسی پیدا کنند اما بابد مراقب بود دچار کفر فرهنگی نشوند.
حجت الاسلام حاتمی افزود: بزرگترین مظلومیت امام حسین شنیدن جمله بیعت با یزید بود که فردی فاسد و فاسق بود.
وی با تاکید برضرورت همراهی همیشگی با امام زمان هر عصر، تصریح کرد: بزرگترین درس امام حسین درس عزت است که نباید در زمان امتحان به دنیا فروخت.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که درمحل امامزاده یحیی بن زید گنبدکاووس برگزار شد جمع زیادی از مردم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان و امام جمعه گنبدکاووس حضور داشتند.
3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
کد N1540443

وبگردی