آفتاب
با رویکرد به شعر فردوسی و شهریار

دوبلور پیشکسوت در آلبوم «چشم انتظار» دکلمه‌خوانی می‌کند

دوبلور پیشکسوت در آلبوم «چشم انتظار» دکلمه‌خوانی می‌کند

آلبوم موسیقی «چشم انتظار» به آهنگسازی رامین صفایی، خوانندگی وحید تاج، روایت نصرالله مدقالچی و حضور تعدادی از نوازندگان مطرح موسیقی این هفته در بازار منتشر می شود.

رامین صفایی آهنگساز آلبوم «چشم انتظار» در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این آلبوم که چهارشنبه ۱۲ آبان ماه توسط موسسه «رهگذر هفت اقلیم» روانه بازار موسیقی می شود مشتمل بر هفت قطعه بی کلام و با کلام است که دو تصنیف آن به خوانندگی وحید تاج برای علاقه مندان موسیقی ارائه شده است. این در حالی است پنج قطعه دیگر نیز آثاری بی کلام هستند که در تعدادی از آنها استاد نصرالله مدقالچی دوبلور پیشکسوت کشورمان به عنوان دکلمه خوان حضور دارد.

وی درباره ویژگی های این آلبوم موسیقایی توضیح داد: مضمون بیشتر قطعاتی که برای این اثر موسیقایی در نظر گرفته شده آثاری برگرفته از شاعرانی چون فردوسی و شهریار با مضمون مرگ و زندگی است که ما سعی کردیم از دریچه موسیقی به آن بپردازیم. محتوای این آلبوم به شکلی است که ناگزیر بودن مواجهه انسان با مرگ و برخوردی را که می تواند با این موضوع داشته باشد القا می کند، موضوعی که به اعتقاد همه ما یک حقیقت محض است و چه بخواهیم و چه نخواهیم روزی با آن مواجه خواهیم شد.

صفایی افزود: البته با توجه به اینکه بنده مدتی پیش عزیز از دست رفته ای داشتم، بنابراین انتخاب نام «چشم انتظار» نیز از این فضا نشات گرفته، ضمن این که همین واژه چشم انتظار استعاره از این است که مدت‌هاست عزیزانی را از دست داده ایم اما همچنان چشم انتظار آنها هستیم.

این آهنگساز در معرفی عوامل اجرایی اثر نیز گفت: شهریار ظریفی تار، مهران توکلی تمبک، حسین رضایی نیا دف، معتمد سامانی عود و تار باس، سینا جهان آبادی کمانچه، شاهو عندلیبی نی و مهرداد ناصحی قیچک به همراه وحید تاج خواننده هنرمندانی هستند که در آلبوم «چشم انتظار» به عنوان عوامل اجرایی حضور دارند.

کد N1536514

وبگردی