آفتاب

ترکان: تیم اطلاع‌رسانی دولت نارسایی دارد و گرایش دولت قبل هنوز حاکم است

ترکان: تیم اطلاع‌رسانی دولت نارسایی دارد و گرایش دولت قبل هنوز حاکم است

مشاور رئیس‌جمهور تأکید کرد: تیم اطلاع‌رسانی دولت از ابتدا تا الآن مطلوب نبوده است همین موضوع باعث شده است که گاهی اوقات مطالب به‌اندازه کافی به اطلاع مردم نرسد بعضی وقت‌ها برای متخصصین حرف زده‌شده اما برای مردم مطالب خوب باز نشده است که همین امر نقض بسیار بزرگی بشمار می‌آید. تیم اطلاع‌رسانی دولت نارسایی دارد و هنوز سر جای خودش است.

به گزارش ایلنا؛ مشاور رئیس‌جمهور تأکید کرد: تیم اطلاع‌رسانی دولت از ابتدا تا الآن مطلوب نبوده است همین موضوع باعث شده است که گاهی اوقات مطالب به‌اندازه کافی به اطلاع مردم نرسد بعضی وقت‌ها برای متخصصین حرف زده‌شده اما برای مردم مطالب خوب باز نشده است که همین امر نقض بسیار بزرگی بشمار می‌آید. تیم اطلاع‌رسانی دولت نارسایی دارد و هنوز سر جای خودش است.

اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی درباره ترمیم کابینه گفت: قبل از اینکه به سؤال شما پاسخ بدهم این موضوع را عنوان کنم، دولت یک تیم است یک مجموعه‌ای که می‌خواهد مدیریت کشور را انجام بدهد و دولت بر خواسته از یک کار تیمی است، هر تیمی نیز یک هدایت‌کننده دارد که تشخیص می‌دهد چه کسی خوب است و چه کسی بد است. چه کسی بازیکن گران‌قیمت است چه کسی نیست. گاهی اوقات صدا را بالا می‌برد و حتی گاهی اوقات نیز دست به تعویض بازیکن می‌زند و ما نباید جای گلایه داشته باشیم به دلیل اینکه مربی است و صلاح تیم را می‌داند.

وی ادامه داد: آقای دکتر روحانی هم تیم دولت را مرتب تحت نظارت خودشان دارد و هرگاه لازم ببینند تغییری بدهند این کار را انجام می‌دهد که تیم بهتر کار کند. یک‌زمانی نیز بهترین‌های دنیا هم در تیم هستند ولی مربی تصمیم به تعویض می‌گیرد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه بابیان اینکه این تغییرات برای این هست که کار تیمی خوب پیش برود تصریح کرد: یک‌زمانی هست که یک فردی قابلیت‌های خوبی دارد ولی تیم الآن نیاز به تغییر دارد و یک فردی که به‌جای او می‌آورد و این تغییر به معنای نفی آن فرد قبلی نیست. آقای دکتر روحانی ارزیابی که داشتند این بوده که باید تیم تغییر کند تا حرکت تیمی بهتر انجام شود.

ترکان در پاسخ به این سؤال که آیا ضروری نبود در این تغییر و تحول آقای رئیس‌جمهور خانه‌تکانی اساسی را هم در تیم اطلاع‌رسانی خود ایجاد می‌‎کرد به دلیل اینکه تیم اطلاع‌رسانی تاکنون به گفته بسیاری از فعالان رسانه‌ای و سیاسی و حتی شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هیچ کمکی به پیشرفت دولت نکرده است؟ تأکید کرد: تیم اطلاع‌رسانی دولت از ابتدا تا الآن مطلوب نبوده است همین موضوع باعث شده است که گاهی اوقات مطالب به‌اندازه کافی به اطلاع مردم نرسد بعضی وقت‌ها برای متخصصین حرف زده‌شده اما برای مردم مطالب خوب باز نشده است که همین امر نقض بسیار بزرگی بشمار می‌آید. تیم اطلاع‌رسانی دولت نارسایی دارد و هنوز سر جای خودش است.

وی در ادامه افزود: نگاه اصلاح‌طلب و اصولگرایی در تیم رسانه‌ای دولت نقشی ندارد بلکه هجمه‌های بسیار سنگین رسانه‌ای از بیرون هست که گریبان این تیم را گرفته است. افرادی که در تیم رسانه‌ای هستند افرادی هستند که در تیم دولت قبل بودند. قبل از اینکه این دولت بیاید رفتند جاگیری کردند، یعنی برای خودشان خبرگزاری‌های مختلفی را تشکیل دادند که به یک نوعی پولش از منابع عمومی داده می‌شود همچنین سایت‌ها و روزنامه‌های را تأسیس کردند و همه این‌ها که می‌توان گفت قدرت رسانه‌ای بسیاری رادارند با تفکر دولت قبل مدیریت می‌شود.

مشاور رئیس‌جمهور درباره نقش صداوسیما افزود: رسانه ملی نیز با تفکرات دولت قبل مدیریت می‌شود. رسانه ملی که باید نقش خنثی در برابر اتفاقات سیاسی و... داشته باشد؛ بنابراین چه رسانه ملی چه رسانه‌های مکتوب چه رسانه‌های فضای مجازی قدرت و گرایش‌ها تفکرات دولت نهم و دهم دارند.

ترکان تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور بایستی همه کار وزندگی‌اش را کنار بگذارد و بیاید در یک رویارویی رسانه‌ای شرکت کند. این معنای کار کردن برای حل مشکلات کشور نیست اینکه نتیجه رویارویی رسانه‌ای چه می‌شود واقعیت بیرونی را تغییر نمی‌دهد.

او ادامه داد: بنابراین واقعیت بیرونی این است که باید تورم مهار شود. واقعیت بیرونی این است که باید نرخ رشد کشور بالا برود، باید شغل ایجاد بشود و این‌ها آن واقعیت‌هایی است که دولت دستاورد دارد و الآن کارنامه دارد. الآن دولت می‌گوید نرخ تورم به زیر ده درصد رسیده است ولی چرا برخی رسانه‌ها این درصد را اصلاً نمی‌پذیرند؟ این درصد که دولت از خودش درنیاورده است. نرخ رشد اقتصادی دولت مطلوب و ارزشمند است این رسانه‌ها خودشان را به زمین هم بزنند نمی‌توانند تغییر بدهند؛ بنابراین دولت ترجیحش این نیست که کار وزندگی‌اش را کنار بگذارد بیاید در عرصه رویارویی رسانه‌ای که این کار را کند.

ترکان در ادامه تصریح کرد: مأموریت اصلی دولت رویارویی رسانه‌ای با تفکرات دولت نهم و دهم نیست. ما هر چه بگوییم آن‌ها کار خودشان را انجام می‌دهند. وقتی یکی قصد دارد تخریب کند، قصد دارد واقعیت‌ها را نبیند. قصد دارد دستاوردهای ارزشمند را نبیند چه‌کار کنیم.

وی تأکید کرد: شک نکنید، تیم اطلاع رسانه‌ای دولت با گرایش دولت نهم و دهم بر فضای رسانه‌های مجازی بر فضای رسانه‌ای مکتوب و بر فضای رسانه ملی حاکم است در این من هیچ تردیدی ندارم؛ بنابراین در جنگ رسانه‌ای دولت نهم و دهم برنده است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه تأکید کرد: ما دنبال جنگ رسانه‌ای نیستیم دنبال این هستیم که مشکلات مردم را حل کنیم؛ بنابراین دولت به دنبال حل مشکلات مردم است. می‌خواهد مشکلات کشور حل بشود گرفتاری مردم سبک بشود اینکه در رسانه چه می‌گوییم اصلاً اهمیت زیادی ندارد. اگرچه آن‌هم خودش مهم است ولی اهمیت واقعی این هست که آیا تورم پایین آمده است؟ آیا نرخ رشد بالا رفته است؟ آیا اشتغال جدید درست‌شده است؟ این‌ها مسئله اصلی مملکت است.

کد N1534532

وبگردی