آفتاب

اهدای چهارمین تندیس مردمی شهید دریاقلی به خانواده گلبارنژاد

اهدای چهارمین تندیس مردمی شهید دریاقلی به خانواده گلبارنژاد

ایلنا: چهارمین تندیس مردمی شهید دریاقلی سورانی به خانواده مرحوم بهمن گلبارنژاد اهدا شد.

 به گزارش ایلنا، در سالگرد نهم آبان سالگرد حماسه آزادسازی کوی ذوالفقاری آبادان در آبان سال ۱۳۵۹ و در چهلمین روز درگذشت جانباز قهرمان دوچرخه‌سواری ایران در پارالمپیک ریو، مرحوم بهمن گلبارنژاد عده‌ای از جانبازان و خانواده‌های شهدای این شهر با حضور در منزل این قهرمان یاد و خاطره این سرباز فداکار میهن و دین و ناموس را گرامی داشته و این عزیز را به عنوان قهرمان مردمی برگزیده امسال دریافت تندیس شهید دریاقلی سورانی(حماسه‌ساز کوی ذوالفقاری) معرفی کردند.

در این مراسم خودجوش و مردمی، دلیل این انتخاب حضور پیوسته و کوشای این جانباز پس از، از دست دادن یک پا و نقص عضو، در تمامی عرصه‌های ورزشی به‌خصوص کشتی و سپس دوچرخه‌سواری در سطح ملی و بین‌المللی و دریافت نشان‌های متعدد طلا حتی در رقابت با افراد سالم و نشان دادن عملی این موضوع که هیچ سختی نمی‌تواند اراده یک انسان مسئول را در هم بشکند دانستند

همسر شهید علی صیادی به نمایندگی از سوی همه مردم آبادان و ایران، این تندیس را به همسر قهرمان جانباز بهمن گلبارنژاد تقدیم کرد. جانباز بهمن گلبارنژاد قهرمان دوچرخه‌سواری در پارالمپیک ریو در حین مسابقه به جوار رحمت الهی شتافت.

لازم به یادآوری است، هر ساله این تندیس همراه ده عدد سکه بهار آزادی به یادبود شکست دشمن بعثی در ورود به کوی ذوالفقاری آبادان و عدم سقوط این شهر در آبان سال ۱۳۵۹ به یک قهرمان کمتر شناخته شده کشورمان تعلق می‌گیرد.

در سه دوره قبلی امیر منوچهر کهتری از فرماندهان لشکر ۷۷ خراسان، آیت‌الله جمی امام‌جمعه مرحوم زمان جنگ آبادان و جهادگر شهید سید محمد صادق دشتی از فیروزآباد فارس برگزیدگان این تندیس بوده‌اند.

کد N1534044

وبگردی